Deel dit artikel
-

Streaming reclame intensiever beleefd dan tv-reclame

Consumenten die videoreclame bekijken tijdens een streaming video-uitzending beleven de commercial intensiever dan wanneer deze op tv wordt gezien.

Dat blijkt uit een onderzoek van Experian-onderdeel Simmons onder 75.000 Amerikanen. MediaPost schrijft er over.

De respondenten beleven videoreclame 25 procent betrokkener wanneer deze via het web wordt bekeken dan wanneer op tv.

In de onderzoeksopstelling werden tv-programma’s op de traditionele beeldbuis uitgezonden en via het web. De impact van de reclames tíjdens die uitzendingen is onderzocht. Daarbij wordt ‘betrokkenheid’ op 6 karakteristieken gedefinieerd, waaronder: geloofwaardig, inspirerend en ontvankelijkheid.

Onderzoeker John Fetto stelt dat het web een goed verlengstuk is voor televisie, zeker waar het de intensieve beleving van reclame betrekt. Zijn resultaten betekenen niet het eind voor de tv, want dat medium is beter dan het web in staat in één keer een grote groep kijkers tegelijk aan te spreken.

Deel dit bericht

1 Reacties

Sjaak

Denk bij video adverteren in 3 dimensies: 1) TV is goed voor groot bereik tegelijk. 2 Miljoen kijkers tegelijk bijvoorbeeld. Past bij Dreft, Knorr en Unox. 2) WebTV is goed voor een even groot bereik maar dan verspreid over een langere periode. Met goede (en vaak goedkopere) content kun je in een paar dagen ook makkelijk 2 Miljoen kijkers met VideoOnDemand bereiken. Hier zit de toekomst in. 3) Omdat de target bij WebTV dieper is (focus op doelgroep) is de waarde per kijker hoger. Dat de commercial via Internet beter blijft hangen is mooi meegenomen.  En dan zijn er nog een paar mooie voordelen: - Onafhankelijk: je kunt zelf uitzenden. Geen etherfrequentie, omroep, NOB of kabelmaatschappij nodig. - Lagere instap- en flexibele kosten: hoeveel miljoenen ben je wel niet kwijt voordat je je zender op TV hebt? Op Internet kun je voor minder dan 1000 euro per maand al een enorme groep bereiken. - Global audience. TV in Nederland bereikt maximaal 16 miljoen Nederlanders. Wereldwijd hebben honderden miljoenen mensen breedband internet… Oftewel, effectiviteit, bereik en rendement zijn met streaming beter dan op TV. 

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond