Deel dit artikel
-

Supermarkt Hoogvliet investeert in Big Analytics

Hoogvliet Supermarkten, met 64 vestigingen, gaat fors investeren in analytics. De winkelketen implementeert SAP IQ en VCD Business Intelligence als SAP implementatiepartner.

Terabytes aan zowel logistieke, financiële, marketing en commerciële data kunnen worden ondergebracht in één geïntegreerde datawarehouse. Deze centrale informatiebron wordt gedurende de gehele dag continu bijgewerkt. Door de integratie van alle primaire bedrijfsprocessen in het datawarehouse hebben medewerkers de mogelijkheid informatie uit verschillende bronnen op te vragen, te combineren en te analyseren.

SAP IQ is ontwikkeld om veel data te laden. De gebruikelijke laadtijd is volgens de leverancier met meer dan 75 procent verkort. Ook het bevragen gaat snel: de zwaarste query duurt niet langer dan vijf seconden, ten opzichte van meer dan zes minuten op de traditionele database-omgeving.

Met SAP IQ kan Hoogvliet tot op ‘kassabonniveau’ commerciële analyses uitvoeren, bijvoorbeeld klantsegmentatie en basketanalyses. Ook Big Data en predictive analytics worden op termijn toegepast.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond