T-Mobile ziet klantenbestand afnemen

Telecombedrijf T-Mobile zag het vierde kwartaal van afgelopen jaar 81 duizend klanten vertrekken. Het aantal nieuwe klanten in ditzelfde kwartaal, 63 duizend, bleef achter. Het bestand verminderd hiermee met 18 duizend klanten.
Met vijf miljoen klanten in Nederland is het een kleine afname te noemen. In vergelijking met het derde kwartaal van 2008 liep het klantenbestand terug met 0,3 procent.
In het Verenigd Koninkrijk kreeg T-Mobile in het vierde kwartaal ook te maken met een teruglopend aantal klanten van 16 duizend.
Over het hele jaar gezien groeide het aantal klanten nog wel met 8,6 procent. De klanten van Orange, overgenomen door T-Mobile zijn hierbij inbegrepen. Wereldwijd nam het aantal klanten bij T-Mobile het afgelopen jaar toe met 8 miljoen.
Wellicht kan de G1 van T-Mobile het klantenbestand weer aansterken. Het toestel, dat draait op Googles mobiele besturingssysteem Android, is vanaf vrijdag in Nederland te koop.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
8 Reacties
fred
Zou dat misschien te maken kunnen hebben met het feit dat het netwerk van t-mobile toch ietsje minder is als van de andere providers. Zeker in het kader van het mobiele internetten wat steeds meer in zwang komt.
josuha
nadeel van t-mobile is en zal nog wel steeds zijn het veel slechtere bereik heb er 2 jaar bij gezete ma sinds ruim een jaar bij telfort bereik is supper en abbonementen zijn veel voordeliger bevalt me uitstekend zelde nog zonder bereik gezete beter kenniet
wubbe
tja ik woon in siddeburen (kop van groningen) wil wel een T-mobile abbo maar…… we hebben hier geen bereik. zou het daaraan kunnen liggen ????
Zaagmans
Ik heb een iPhone en zit dus vast aan T-Mobile. Het bereik is een drama. SIM-kaartje in een Nokia gestopt, en dat levert hetzelfde slechte bereik op. Het ligt dus NIET aan de iPhone. Het is een drama met deze provider. Werkt alleen goed als je alleen in grote steden verblijft. Dan lopen de klanten vanzelf wel weg!
anne
ik snak er naar het moment dat m'n abonnement afloopt. daag t-mobile met je waardeloze bereik
Hans
Inderdaad niet zo vreemd dat het aantal klanten afneemt. T-mobile (Orange) heeft sinds de fusie met Orange veel problemen met het bereik. Er zijn veel Orange masten uitgezet met als gevolg een slecht bereik. T-mobile geeft dit zelf toe en geeft zelfs het advies een andere provider te nemen. Het lopende contract mag kosteloos ontbonden worden. Dat is dan wel weer een goede service van T-mobile.
Lisa Belle
T Mobile moet in Nederland eens actief en goed campagne gaan voeren voor nieuwe klanten. Maar dan moeten ze wel eens af van allemaal die flauwekul bureautjes waar ze hier in NL mee werken. Saatchi is hun internationale bureau maar in Nederland is het een aanfluiting bezet met weggehoonde reclame mensen. Daar omheen hebben ze allemaal kleine event bureautjes die zich opeens voordoen als reclame bureau. En om te pappen krijgen marketeers van T obile allemaal leuke tripjes naar concerten, sport events etc.Doe eens wat actief en kom uit die lui-modus T mobile!
Toine
@Lisaik geef je wel gelijk voor een deel. Zelf ken ik een aantal marketeers bij TMobile en ook de mensen waar zij veel zaken door laten bepalen. Het probleem is echter het communicatie buro. Doordat zij erg middelmatig zijn (Saaatchi&saatchi) werken ze met partijen waarvan zij denken dat die hen beter kunnen servicen. Zo is er inderdaad een event buro dat korte termijn adviezen geeft die erg merk schadelijk zijn voor TMobile. Ik heb dit een aantal keren aan hen verteld maar blijkbaar is de macht van de gratis tripjes etc. groter. Hopelijk worden ze een keeR wakker en zien ze dat TMobile met volwassen partijen moet gaan praten.