Deel dit artikel
-

Talpa Network kiest voor Tealium

Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.

Daarmee wordt het zogeheten Customer Data Platform (CDP) een centraal onderdeel van de digitale strategie van Talpa Network. De technologie wordt immers gebruikt om, allereerst, uniforme publieksprofielen op te bouwen en, daarna, meer op maat gesneden reclameboodschappen mee uit te serveren.

“Hierdoor kunnen ze vrij snel opschalen in welke markt dan ook”, aldus Tealium in een persbericht.

CTO Hylke Sprangers van Talpa Network is een backbone aan het bouwen waarmee zijn bedrijf als datagedreven media-onderneming moeten kunnen opereren. Of het nu een omroepsite is, een live of ondemand stream of een transactionele website, zoals Vakantieveiling.nl van het recent overgenomen Emesa, alle profieldata van anonieme en geregistreerde gebruikers vloeien terug in een centraal onderliggend systeem. Talpa noemt dat zijn Smart Data Platform.

Sprangers (foto) zei eind november tijdens de presentatie van het Smart Data Platform: “Technologie en data zijn de drijvende kracht achter onze innovatieve diensten van 2018. We gaan inzetten op het opbouwen van eigen technologie”, eigen intellectueel eigendom. “In een modern mediabedrijf is technologie een belangrijk integraal onderdeel van de organisatie naast content en commercie.”

Tealium is een tien jaar oud bedrijf uit Amerika dat in Nederland en Europa een positie aan het opbouwen is. In zeven financieringsrondes haalde het 113 miljoen dollar groeigeld op.

Dit bericht is 4 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond