Tele2 moet abonnementsgeld vaste telefonie fors verhogen

Klanten die vaste telefonie afnemen bij Tele2 moeten per 1 oktober fors meer gaan betalen. In sommige gevallen, meldt De Telegraaf, wordt het abonnementsgeld met 83 procent verhoogd.

Tele2 betrad de Nederlandse markt ooit met vaste telefonie via het netwerk van KPN, maar het aantal klanten met alleen vaste telefonie is in een jaar tijd met 50 procent gedaald. De kosten per klant om de dienst te onderhouden nemen toe en die moeten worden doorberekend.

Het Zweedse bedrijf hoopt uiteraard dat klanten overstappen naar breedband internet met VoIP telefonie, maar dat product loopt al jaren slecht en het aantal abonnees blijft dalen.

Tele2 heeft nog 38.000 vaste bellers, vermoedelijk veel ouderen die mogelijk geen interesse in breedband hebben.

7 Reacties

Idd. Mijn ouders kregen ook een bericht dat het ineens van 27 euro naar 34 euro ging. Dat is behoorlijk. Dus die zeggen op en gaan naar KPN, waar dat maar 1 euro extra kost, scheelt dan dus 33 euro..

I.v.m. een prijsverhoging van mijn huidige abonnement van Euro 20,17 naar Euro 26,75 heb ik mijn vaste telefonie bij Tele2 opgezegd en ben overgestapt naar KPN alles in 1. Glasvezel is geinstalleerd en ik zit nu op de KPN lijn. Maar nu komt het….om mijn abonnement bij Tele2 op te zeggen is werkelijk een ramp.
Op 24 augustus doorgegeven, maar geen bevestiging ontvangen. Op 25 augutus wederom doorgegeven en zou op mijn emailadres de bevestiging van de opzegging ontvangen. Niet gekregen. Op maandag 28 augustus een persoon van nu de verkoopafdeling gesproken die beloofde dat ik zou worden teruggebeld. Is niet gebeurd. Daarnaast zijn de wachttijden telkens meer dan 20 minuten! Hetgeen ik 3x heb geprobeerd. Daarnaast bleken mijn oude adresgegevens, telefoonnummer en een oud emailadres nog in hun gegevens te staan, maar ontvang ik wel maandelijks de factuur op het juiste adres met telefoonnummer. Een klachtenformulier vandaag 28/8 ingevuld en krijg als melding dat ik daarover binnen 30 dagen…!!! anoniem over wordt teruggebeld….Hoe gek kun je het maken. Vandaag ook een brief verzonden naar Tele2 in Alphen aan den Rijn en om een antwoord verzocht.
Kortom blij dat ik ben geswitched naar KPN en heb ook direct de automatische incasso stopgezet, want bij soort bedrijven wil je toch geen klant blijven die doelbewust de zaken traineren en geld uit je zak kloppen.
Dit is eigenlijk een case voor programma’s als Radar en Kassa.

@ Ruud
Als jullie voor het afsluiten van het abonnement even internet hadden geraadpleegd had je je abonnement wel uit je hoofd gelaten. Ik herinner me een aflevering van Radar dat TELE2 destijds zelfs geen klantenservice afdeling had :). Dat zegt wel iets over de bedrijfsfilosofie.

Ben al jaren klant bij Tele 2 met mijn Gsm nooit problemen gehad

Nooit 1 probleem gehad met tele 2.
Altijd netjes te woord gestaan. Een probleem gehad met het netwerk van kpn (slechte las in de kabel), deze zijn netjes opgelost via tele2. En laten we wel zijn, waar gewerkt wordt vallen spaanders.
Ook niet exceptioneel lang in de wacht gestaan.

Ik ben altijd trouw Tele2 klant , nooit problemen gehad , ik woon in Bussum en echter nooit issues gehad met Tele2. Als ik Tele 2 zou moeten aanraden aan iemand dan doe ik dat met alle plezier. Je hebt aantal van de duizenden mensen iemand die minder goede ervaringen heeft als ik. Maar ik blijf positief over Tele2 , al 15 jaar trouwe klant. Geen behoefte om te overstappen naar een andere kabel maatschappij.

Zo ongeveer vanaf het begin klant bij tele2. Nooit enig probleem gehad, altijd vlot iemand aan de lijn gehad bij vragen…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug