Deel dit artikel
-

Telegraaf verandert PocketDeals in Dichtbijdeals

De mobiele couponapplicatie PocketDeals verandert zijn naam in Dichtbijdeals en sluit daarmee nauwer aan bij het lokale portalproject van De Telegraaf, Dichtbij.nl.

De naamsverandering wordt zo simpel doorgevoerd als een update van de software van PocketDeals. Die vond gisteren plaats. Volgens Karen Raats is de grootste verandering nu optisch, maar inhoudelijk opent de update nieuwe deuren:

De genoemde accountmanagers moeten lokale bedrijven warm maken om hun reclame niet meer in een lokaal krantje te publiceren, maar in een lokale app. Dichtbijdeals weet namelijk waar de gebruiker zich bevindt en stuurt hem, op basis van die locatie-informatie, gerichte aanbiedingen.

PocketDeals was tot december 2011 een zelfstandig bedrijf, tot het door GroupDeal werd overgenomen. GroupDeal, op zijn beurt, is sinds oktober 2010 onderdeel van het Telegraafconcern. Toen nam de uitgeverij een belang van veertig procent in GroupDeal, een belang dat het in januari 2012 vergrootte tot zestig procent.

Dichtbij.nl is de verzamelnaam van alle lokale nieuws- en informatieportalen van De Telegraaf. Eind vorig jaar schreef de honderdduizendste meeschrijvende lezer zich in. De nieuwsitems van Dichtbij.nl zijn geïntegreerd in Telegraaf.nl.

Deel dit bericht

1 Reacties

Cynthia Stolk

@Erwin Boogert, de zinsnede ‘De genoemde accountmanagers moeten lokale bedrijven warm maken om hun reclame niet meer in een lokaal krantje te publiceren, maar in een lokale app’ is nogal ‘oldschool’ en klopt bovendien niet. In de optiek van dichtbijdeals en TMG gaat het om de kracht van de combinatie. Een adverteerder, en dus ook een lokale retailer, moet altijd het advies krijgen dat aansluit op zijn communicatie-behoefte. Dat is de ene keer dichtbijdeals en de volgende keer een combinatie van verschillende mediumtypen. Het mooie is nou juist dat we bij TMG specifiek voor de lokale ondernemer huis-aan-huiskranten, dichtbij.nl en nu ook de app van dichtbijdeals kunnen aanbieden. Want ook de consument beweegt zich door dit gevarieerde media-landschap.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond