Deel dit artikel
-

The valley neemt mobtzu over

Bureaugroep the valley heeft mobtzu, een jonge mobiele app-speler, overgenomen en ingelijfd. “Mobiel is het kernwoord voor de komende jaren. Het merk mobtzu geeft zichtbaarheid in onze mobiele dienstverlening naar de klanten toe”, aldus of Vincent Gravesteyn, CEO van the valley.

Mobtzu bestaat inmiddels een half jaar en heeft volgens Gravesteyn een goede naam opgebouwd in die tijd. Hoeveel er is betaald, dat wordt niet bekend gemaakt. “Er is een marktconforme prijs betaald”, is alles wat Gravesteyn kwijt wil.

Volgend jaar denkt Gravesteyn dat Mobtzu verantwoordelijk is voor 15 procent van de hele omzet van de groep. “Absolute cijfers kan ik helaas niet geven.”

“We hadden de intentie zelf een bedrijf in de markt te zetten dat zich puur bezig houdt met mobiele apps en games. Daar waren we zelfs al mee bezig. Maar je merkt dat mobtzu als merk het naar klanten toe makkelijker maakt”, aldus Gravesteyn. Hij vervolgt: “Met de overname van een klein bedrijf als mobtzu, kunnen we een jump start maken. Bovendien heeft het geen erfenis vanuit een ander bedrijf, zoals bij Veritate bij de afsplitsing het geval was. Dat kwam uit een software bedrijf Tripolis.”

The valley
bestaat als bureaugroep uit reclamebureau Pickle Factory, internetbureau the people’s valley, e-mail marketingbureau Veritate en inmiddels ook specialist in mobiele apps mobtzu. Met mobtzu’s mobiele specialisme kan the valley naast haar huidige dienstverlening in online reclame, webbeleving en e-mailmarketing haar klanten nog breder bedienen.

Gravesteyn: “Vorig jaar hebben we besloten de groep te gaan uitbouwen. We geloven dat de markt voor grote bureaus moeizamer wordt. Er zijn grote respectabele partijen die het goed doen, maar wij merken dat specialistische dienstverlening hele andere verkoop- en koopprocessen kent. Wij voegen de specialismen samen in een groep. Ook op dit moment zijn we nog in gesprek met verschillende partijen.”

“We kunnen bijvoorbeeld meer uitbreiden op het gebied van e-mailmarketing. Dan denk je aan schaalvergroting. Daarnaast kan je denken aan een uitbreiding van je business, bijvoorbeeld met media of direct mail.” Namen van partijen waar hij mee in gesprek is, kan Gravesteyn nog niet noemen. “Het zijn wel bekende namen. Maar pas volgend jaar wordt daar meer over bekend.”

Met de overname blijft mobtzu nog wel onder dezelfde naam zelfstandig functioneren. Voor mobtzu betekent de opname in the valley een kans om hun klanten meer te bieden. Oprichter Jerry Lieveld: “Met de brede expertise binnen the valley kunnen wij nu veel verder gaan om onze klanten te helpen mobile ervaringen te creëren die hen mobiel relevant maken.”

Mobtzu bracht onder meer de app ‘Lekker Weer’ voor Hero Nederland en ‘ARAG Flight Claim Service’ uit.

Deel dit bericht

1 Reactie

martin wiersma

Gefeliciteerd Vincent. Goede "move" en uitstekende visie. Toegevoegde waarde voor beide partijen en daar gaat het uiteindelijk om nietwaar?

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond