Deel dit artikel
-

‘Ticketmaster wist al in april van datalek’

Ticketmaster heeft informatie over zijn datalek maandenlang verzwegen en kennelijk ook niet gerapporteerd aan de autoriteiten. Dat blijkt uit een verklaring van de Britse bank Monzo.

Kaartjesverkoper Ticketmaster meldde deze week getroffen te zijn door een datalek, hoewel het vermoedelijk alleen Britse klanten betreft.

Op 23 juni 2018 trof Ticketmaster UK naar eigen zeggen verdachte software aan op een customer services product van Inbenta Technologies, een externe leverancier van Ticketmaster. Direct na de ontdekking van de software is het Inbenta-product uitgeschakeld voor alle websites van Ticketmaster. Ticketmaster waarschuwde dat als gevolg van het datalek mogelijk ook bankkaarten zijn misbruikt.

Maar uit een verklaring van Monzo blijkt iets heel anders. Ticketmaster is al april door Monzo geïnformeerd over een datalek. Monzo constateerde frauduleuze transacties met bankkaarten die voorheen voor het aankopen van kaartjes van Ticketmaster zijn gebruikt. Ticketmaster bleef na een intern onderzoek echter ontkennen dat er sprake was van fraude. De bank heeft reeds in april 6000 bankkaarten vervangen, overigens zonder Ticketmaster te noemen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond