TikTok wordt uitgebreid met minigames

TikTok stapt in de gamemarkt. Het Chinese bedrijf heeft in Vietnam de eerste testen gedaan met het spelen van games via de app, die nu alleen wordt gebruikt voor het delen van korte video’s.
Het aanbieden van games op zijn platform zou de advertentie-inkomsten kunnen verhogen, evenals de hoeveelheid tijd die gebruikers aan de app besteden. TikTok heeft nu al 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers.
Het gaat naar verluidt om zogeheten HTML5-games, een veel voorkomende minigame, die gekoppeld is aan externe game-ontwikkelaars en studio’s zoals Zynga.
Moeder ByteDance wil geen toelichting geven. De plannen zijn uitgelekt omdat TikTok een licentie nodig heeft om games op zijn platform aan te bieden. Hiermee wil Vietnam voorkomen dat games met geweld, seksuele inhoud of gokelementen worden aangeboden.
Vietnam is niet toevallig gekozen. Zeventig procent van de bevolking is jonger dan 35 jaar en het land is in het algemeen een aantrekkelijke markt voor sociale mediaplatforms zoals die van Meta (Facebook).
TikTok is ook van plan om gaming breder uit te rollen in Zuidoost-Azië, weet Reuters. Vermoedelijk gebeurt dat al in het derde kwartaal.
Gebruikers van ByteDance’s Douyin, de Chinese versie van TikTok, kunnen al sinds 2019 games spelen.
ByteDance investeert zelf ook in games. Het bedrijf nam vorig jaar de in Shanghai gevestigde gamestudio Moonton Technology over. Daarmee dreigt ByteDance een geduchte concurrent te worden van Tencent.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond