Deel dit artikel
-

Time start geautomatiseerd advertentiesysteem voor print

Uitgeverij Time Inc – bekend van tijdschriften als People, Time en Sports Illustrated – gaat advertentieruimte voor zijn papieren tijdschriften via een geautomatiseerd systeem aanbieden. Retailer Target is het eerste bedrijf dat op deze manier advertenties gaat inkopen.

Dit jaar wordt voor meer dan 15 miljard dollar aan digitale advertenties geautomatiseerd ingekocht, volgens schattingen van eMarketer. Dat is 55 procent van de markt voor digitale advertenties in de VS. Bieden op advertenties via een geautomatiseerd systeem is echter nieuw.

Target ziet het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte nog wel als een experiment. Voor Time zou geautomatiseerde verkoop tot besparingen kunnen leiden.

Het platform is ontwikkeld door MediaMath. Net als bij digitale advertenties kunnen adverteerders inkopen op basis van profielen (man/vrouw, luxe, zakelijk). Adverteerders weten niet in welke tijdschriften de advertenties komen te staan, wel dat die de doelgroep het beste nadert.

Popartic / Shutterstock.com

Deel dit bericht

1 Reactie

Jaap

Graag wil ik de tarieven zien

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond