Deel dit artikel
-

TNS NIPO en Emerce op zoek naar beste Facebookpagina

Vanaf vandaag kunnen bedrijven met een Facebookpagina van vijfduizend fans of meer gratis meedoen aan het tweede Facebookonderzoek van TNS NIPO.

De fanpagina die als beste gewaardeerd wordt door zijn fans, zal tijdens Emerce’ Digital Marketing Live!, dat plaatsvindt op 20 en 21 maart 2013, worden beloond met de TNS Fanpage Award 2013.

Bedrijven kunnen hun pagina tot 6 januari aanmelden. Begin februari wordt het onderzoek gehouden onder fans van de aangemelde pagina’s.

De participerende bedrijven kunnen hun fans op hun eigen pagina oproepen mee te doen aan het onderzoek. Zo krijgen ze inzicht in de betrokkenheid van hun fans. Merken komen er zo achter of hun fans ook daadwerkelijk ambassadeurs zijn.

Het invullen van de vragenlijst gebeurt vanaf begin volgend jaar op Facebook. Fans beoordelen de pagina op de volgende criteria: aanbevelen, content, interactive, webcare en concurrentievoordeel. Op basis van het onderzoek wordt een ranglijst gemaakt.

De eigenaren van de pagina die als beste uit de bus komt, ontvangen de TNS Fanpage Award 2013.

Dit jaar worden de Fanpaginabeheerders ook gevraagd naar hun omgang met Facebook. Hoe maken ze er gebruik van in hun marketingstrategie, hoeveel resourses worden ingezet, welk percentage van het marketingbudget gaat naar Facebook? De resultaten worden verwerkt tot een marktanalyse over de rol van Facebook in de marketingstrategie.

De resultaten worden bekendgemaakt tijdens de feestelijke uitreiking op Emerce’ Digital Marketing Live! eind maart in Amsterdam.

Foto: Erik Adberhalden (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond