Deel dit artikel
-

TNT Post introduceert ‘nieuwe’ betaalmethode

TNT Post brengt volgende week een nieuwe betaalmethode op de markt. Checkpay zorgt ervoor dat consumenten pas betalen als ze hun aankopen van een webwinkel daadwerkelijk hebben ontvangen.

Aanstaande dinsdag presenteert TNT tijdens het Online Betaal Congres in Houten zijn nieuwe dienst Checkpay. De bijbehorende website is inmiddels al online gezet.

De eerste aangesloten partijen, met wie de werking zal worden gedemonstreerd, zijn betalingsafhandelaar Ogone en webwinkel Databyte.

In feite is de nieuwe dienst een soort escrow dienst. De consument doet boodschappen bij een webwinkel en kan er tijdens de betaling voor kiezen het geld te storten op een tussenrekening van een onafhankelijke derde partij. Dat is TNT Post in dit geval. Zodra de postbezorger met het pakket aan de deur staat, toetst de klant een bevestigingscode in. Dat signaal gaat naar Checkpay dat het geld vervolgens naar de winkelier overmaakt.

Webwinkels betalen een toeslag op het reguliere pakkettarief. Webwinkels kunnen die vergoeding doorberekenen aan de klant.

Een vergelijkbare dienst, in 2006 opgericht door Fortis, is Paydutch.

 

Deel dit bericht

8 Reacties

Ton van Houten

Ik zie hier wel toekomst in.

Jo Janssen

De vergelijkbare dienst die wordt genoemd onderaan in het artikel is bedacht door het Heerlense Paydutch, tegenwoordig Dutch Payment Group. Fortis was een van de investeerders, niet meer. TNT werkte al eerder in België samen met het Heerlense bedrijf.

Robert

Internet aankopen neemt snel toe. Geeft aan dat consument wel tevreden is met huidige betaalmiddelen. Of niet? Op basis van welke cijfers denkt TNT dat dit wel gaat werken? Is het aantal rembours betalingen interessant genoeg voor checkpay? Waarom zouden consumenten die gebruik maken van iDeal kiezen voor het duurdere checkpay?
Ben erg benieuwd.

Erwin Boogert

Dank voor de verhelding Jo, waarvan akte.

Johan

Erg slim van TNT Post om dubbel te vangen. Op het geld in deposit wordt over 5 – 30 dagen rente gevangen en ook nog van de e-shop aanbieder. Dienst zou gratis moeten kunnen zijn voor consument en -shop.
Daarnaast levert het concept mogelijk liquiditeit problemen voor de e-shop omdat deze zijn geld 2+5 dagen ontvangt en rente misloopt.
De code wordt aan de koper gestuurd. Als deze niet thuis is en de code niet heeft doorgegeven kan het pakket niet worden afgeleverd. Daar gaat de 24 uur levering…

Robbert

Fantastische innovarie. Geen geleur meer met contant geld (en gedoe met wisselgeld e.d.) aan de deur, geen trammelant met niet functionerende mobiele pinapparaten en toch een veilige aflevering.

Ik denk dat vooral mensen die niet zeker zijn van hun webshop hier gebruik van gaan maken (zeker als het om grotere bedragen gaat) ook voor webshops is dit een mooi alternatief voor rembours (waarbij je als verzendende partij soms kunt wachten tot je smelt op je geld)

Oplichting via het web gaat het zwaar krijgen

Robbert

Het is bovendien goedkoper dan de huidige rembours regeling

peter

Dit zijn oplossingen waar men op zit te wachten 🙂
Way 2 Go TNT

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond