Deel dit artikel
-

Toch weer nieuwe aanbieders voor Kieskeurig.nl (update)

Blokker, ECI en de Bijenkorf zijn als adverteerders toegevoegd aan Kieskeurig.nl, de vergelijkingssite die de laatste weken sterk onder druk is komen te staan omdat veel adverteerders de nieuwe tariefstructuur niet accepteren.

De site berekent de klikprijs voortaan op basis van de verkoopprijs van het product, terwijl in het verleden één CPC-prijs per productgroep gold. Daardoor trok onder meer Coolblue zich terug, terwijl bol.com, Scheer & Foppen, MyCome, Dixons en Megapool duizenden artikelen van de website haalde.

De leegloop valt volgens verkoopmanager Patrick van Buuren door de komst van nieuwe spelers per saldo mee, zo vertelde hij aan de Volkskrant. ‘We hebben nu ruim een procent minder prijzen op de site, maar het zijn er nog altijd dertien miljoen.’

UPDATE: De Bijenkorf laat weten dat men juist stopt met Kieskeurig.

Deel dit bericht

2 Reacties

Wilco

Goed bericht! Dus met het toevoegen van deze partners heb je alle specialisten en daarmee een weerspiegeling van de markt terug voor de consument?

kieskeurig.nl geeft momenteel geen marktreflectie meer weer van de consumenteninteresse in electronica. Iets waar zij juist de sterkste in waren. Leuk dat Blokker erbij komt, maar ik zie geen serieus vergelijkingsaanbod in CE, een markt die in zoekvolume vele malen groter is. Dus het ontkracht nog steeds de oude propositie en het is maar de vraag of de consument bestek, borden en krultangen in hetzelfde volume gaat zoeken (klikken) op Kieskeurig.nl. Hetzelfde volume in aanbod, betekent niet per definitie hetzelfde volume in klik inkomsten en zeker ook niet dezelfde mate van waardering door bezoekers. We gaan het zien…..maar dit soort meldingen doe je meestal om een keuze te verdedigen, niet omdat het succes ervan al te vieren is.

Pieter Heij

de Bijenkorf gaat stoppen met Kieskeurig. Wij kunnen bovenstaande berichtgeving dus niet goed plaatsen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond