Deel dit artikel
-

Tradedoubler begint met geo targeting

Klanten van affiliate netwerk Tradedoubler kunnen de boodschap van hun reclamecampagnes tot op lokaal niveau gaan differentiëren.

Daartoe neemt het deze week een nieuwe technologie in gebruik. In jargon spreken techneuten over geo targeting. Adverteerders kunnen geografisch segmenteren tot op lokaal niveau. In Engeland kan dat in sommige steden zelfs tot op het niveau van de wijk.

Remko Nugteren van Tradedoubler Nederland bevestigt dat de localiseringtechnologie ook in Nederland beschikbaar komt. Tegen Emerce zegt hij: “We hebben het al in gebruik voor enkele klanten. We zijn deze week aan het testen voor een paar campagnes”.

Voor deze nieuwe dienst huurt Tradedoubler mapping-technologie van een externe partij die zijn data combineert met de gegevens over de locatie van iemands toegangspunt tot internet. Dat wordt bepaald aan de hand van het IP-adres van de sitebezoeker.

Het beursgenoteerde Zweedse Tradedoubler exploiteert affiliate netwerken in 18 Europese landen. In totaal stelden zo’n 128.000 sites delen van hun uitgaves open aan de Zweden ter exploitatie. Het bedrijf bedient naar eigen zeggen 1.800 adverteerders.

Tradedoubler behoort samen met fusiebedrijf Zanox/Digital Window tot Europa’s grootste affiliatenwerken.

Deel dit bericht

1 Reactie

JW

Goede verbetering!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond