Deel dit artikel
-

TravelPlanet duikt in groeimarkt

Online reisjes boeken blijkt ook in Nederland aan te slaan, volgens de onderzoekers van Blauw.

Van de internetgebruikers raadpleegt 59 procent het web over reisbestemmingen. Een vijfde boekt de vakantie ook daadwerkelijk via internet. Van de 18 procent die wel eens via internet boekt, boekt 15 procent een hotel en 12 procent een huisje of appartement. Tien procent boekte wel eens een vliegticket via internet. Een aanzienlijke 87 procent is tevreden over deze boekingen via internet.

Leuke cijfers, dus daar wil Travel Planet ook wel aan meedoen. Na maanden vertraging is de site, een joint venture van KPN/ Planet Media Group en Travel Unie, eindelijk online. "We hebben technische problemen gehad bij het servicegerichte deel van onze portal," zegt Corno van den Berg, content manager van TravelPlanet. Nu wil de site vooral inspiratiebron zijn, zegt Van den Berg. "We willen een breed en diep aanbod neerzetten voor de consument. Dus beschikt de portal over veel informatie wat betreft bestemmingen, maar ook speciale vakanties en aktiviteiten die graag tijdens een vakantie worden ondernomen en krijgen bezoekers de mogelijkheid hun mening te geven over allerhande zaken."

Volgens Van den Berg is het aantal reisportals in Nederland op dit moment nog beperkt. Er zal daarom zeker plaats zijn voor TravelPlanet. "We verwachten minimaal 200.000 bezoekers per maand."

TravelPlanet zal de concurrentie aangaan met ondermeer d-reizen.nl , hollandinternational.nl , nbbs.nl , kras.nl en Langhout.nl .

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond