Deel dit artikel
-

Trivago investeert in kunstmatige intelligentie

Metazoekmachine Trivago heeft de start-up tripl gekocht, die is gespecialiseerd in machine-learning. Trivago wil met de technologie van tripl de zoekresultaten personaliseren. Hoeveel Trivago voor het bedrijf neertelt, is onbekend.

Tripl werd in 2015 opgericht en heeft een algoritme ontwikkeld waarmee maatwerkaanbevelingen kunnen worden gegeven aan reizigers op basis van hun social media-activiteiten en de in-app data van vergelijkbare gebruikers. Er wordt gebruikgemaakt van kunstmatige intelligentie om te imiteren hoe een reisagent advies geeft over accommodaties.

De CTO en bedenker van het algoritme van tripl, Hendrik Kleinwächter, zal deel uitmaken van het ontwikkelteam van Trivago. “Als ik naar een restaurant ga, wil ik een aantal zorgvuldig uitgezochte keuzes op het menu zien, die precies overeenkomen met mijn smaak. Zo moet een moderne reissite eruitzien. Er zijn miljarden combinaties mogelijk, maar de gebruiker is alleen geïnteresseerd in de relevante – wij bieden die aan via ons algoritme,” aldus Kleinwächter.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond