Deel dit artikel
-

TUI: aandeel online groeit

In de Benelux worden steeds meer reizen van TUI online verkocht. In het eerste halfjaar steeg het online aandeel in de distributie met 3 procent naar 56 procent.

Dit is te lezen in het halfjaarverslag van de reisorganisatie. Volgens TUI ligt de naamswijziging in België hieraan ten grondslag. Net als eerder Arke in Nederland is Jetair daar omgedoopt tot TUI.

In de regio Noord (Canada, Rusland, VK & Ierland en de Nordics) is de online penetratie het hoogst: 63 procent, een stijging van 4 procent.

De Centrale regio (Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Polen) blijft hier flink bij achter met een online aandeel van 17 procent, een plus van 3 procent.

TUI Group heeft in het eerste halfjaar van het boekjaar 2016/2017 een omzet gerealiseerd van 6,4 miljard euro, een toename van 3,3 procent vergeleken met dezelfde periode in het jaar daarvoor. De Benelux nam hiervan 1,1 miljard euro voor haar rekening. De EBITA was een verlies van 102,2 miljoen euro.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond