Deel dit artikel
-

Twee Nederlandse startups in acceleratorprogramma van Booking.com

Booking.com heeft bekendgemaakt welke tien startups deel mogen nemen aan de tweede editie van het Booking Booster-programma. Zij maken kans op een beurs van maximaal 500.000 euro. Twee van de tien deelnemers zijn afkomstig uit Nederland.

De tien startups zijn uit honderden kandidaten van over de hele wereld gekozen. In mei komen zij naar Amsterdam voor lezingen, workshops en coachingsessies die moeten helpen bij het uitbouwen van hun concept. Als afsluiting pitchen de deelnemers hun project en kunnen ter ondersteuning van hun volgende groeifase een beurs winnen ter waarde van maximaal 500.000 euro, als onderdeel van een Booking.com fonds van 2 miljoen euro.

Dit zijn de tien kanshebbers:

Hotel Con Corazón (Nederland)

Hotel Con Corazón Granada is een boetiekhotel met vijftien kamers  in Nicaragua dat alle winst investeert in onderwijsprojecten voor kansarme kinderen. Het volgende hotel zal in Oaxaca (Mexico) worden geopend en er wordt gekeken naar de mogelijkheid om in Costa Rica ook een project op te starten. Verder is Hotel Con Corazón op zoek naar een tweede locatie in Nicaragua.

Reflow (Nederland)

Reflow zamelt door plastic afval in op vakantiebestemmingen en hergebruikt dat als duurzaam 3D-printmateriaal. Daarvan worden kunst- en gebruiksobjecten gemaakt.

Community Homestay Network (Nepal)

Community Homestay Network brengt buitenlandse bezoekers in contact met lokale families voor hun verblijf in Nepal. Niet alleen slapen ze bij hun gastgezin, ook ondernemen ze activiteiten zoals het koken van een maaltijd of een rondleiding door het gebied.

Global Himalayan Expedition (India)

Het doel van de Global Himalayan Expedition die van 2 tot en met 15 juli en van 10 tot en met 23 september wordt gehouden, is niet alleen om een avontuur te beleven en in contact te komen met de locals, maar ook om duurzame energieprojecten en infrastructuur op te zetten in de afgelegen gebieden van het Himalayagebergte.

HiveSters (Thailand)

HiveSters wil dat toeristen Thailand kunnen beleven zoals de locals. De geboden tours en excursies worden in samenwerking met lokale gemeenschappen georganiseerd.

Keteka (Verenigde Staten: Actief in Midden- en Zuid-Amerika, Antarctica)

Ook Keteka is gericht op ‘off the beaten path’ belevingen op vakantie in Latijns-Amerika en op Antarctica, waar ze een 22-daagse expeditiecruise aanbieden. Van wandelen tot paardrijden, van een bezoekje aan een jaguaropvang (het dier, niet de auto) tot een kookcursus – Keteka biedt het aan.

KITRO (Zwitserland)

KITRO is een systeem dat het voor restaurants gemakkelijker maakt om de hoeveelheid verspild eten te managen en terug te dringen.

Tastemakers (Verenigde Staten: Actief in Afrika)

Wederom een platform voor ‘belevingen’, ditmaal voor bestemmingen in Afrika.

Wheel the World (Verenigde Staten)

Wheel the World is een reisorganisatie die avontuurlijke reizen aanbiedt voor mindervaliden, zoals kajakken en duiken in Chili.

Sakha Consulting Wings: Women on Wheels (India)

Vrouwen uit kansarme gebieden worden opgeleid tot taxichauffeur.

Alle deelnemende sociale ondernemingen krijgen enkele maanden begeleiding en coaching van Booking.com-experts, evenals mogelijkheden om samen te werken met Booking.com op het gebied van potentiële innovatie-initiatieven en experimenten voor het versnellen van de groei van de startende bedrijven.

Dit bericht is 18 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond