Twitter hoogste doorklikratio met sociaal delen

E-mail is nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen, en Facebook volgt op de hielen met een groot aantal referrals, maar Twitter blijkt de hoogste doorklikratio te hebben.
Sociale netwerksites stuwen het verkeer naar content van uitgevers steeds meer, maar e-mail blijkt nog steeds een van de belangrijkste manieren om content te delen. Een rapport van het Amerikaanse SocialTwist laat zien dat de trend om online content te delen steeds verder verschuift richting de sociale netwerken.
Zo bleek e-mail het afgelopen jaar voor meer dan de helft van de referrals te zorgen. Maar als het om de doorklikratio gaat, dan blijken de sociale netwerksites effectiever.
Binnen de sociale netwerken gebruiken Amerikaanse internetters Facebook het meest om content te delen. Maar liefst 78 procent van de via sociale netwerk gedeelde content komt hier vandaan. MySpace blijkt nog een tweede plek in te nemen, met een aandeel van 14,5 procent. Twitter is goed voor 5 procent.
Aan de andere kant is Twitter het meest effectief als het op de doorklikratio aankomt. Op berichten die werden gedeeld via Twitter werd 19,04 keer geklikt, bij Facebook was dit slechts 2,87.
Twitter is nog volop aan het experimenteren met het verdienmodel. Zo maakte het bedrijf onlangs bekend dat het stopt met het @earlybird-account. Tegelijkertijd lanceerde het een nieuwe dienst, Promoted Accounts.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond