Twitter verfijnt advertentieprogramma

Twitter heeft nieuwe mogelijkheden voor kleine adverteerders geïntroduceerd, waarmee zij gerichter boodschappen op doelgroepen kunnen afstemmen.
Adverteerders kunnen in de dashboard voortaan 350 categorieën ‘interessegebieden’ aanvinken, zoals golf of auto’s. Daarnaast kunnen zij aangeven of de advertenties alleen zichtbaar mogen zijn voor gebruikers van Android of Apple, bijvoorbeeld om een nieuwe app onder de aandacht te brengen.
Ook geslacht kan worden aangegeven (bijvoorbeeld: alleen mannen of vrouwen). Twitter leidt dat af uit gebruikersnamen (Tina, John).
Adverteerders kunnen echter geen advertenties afstemmen op volgers van bijvoorbeeld Justin Bieber.
De mogelijkheden waren al enige tijd beperkt beschikbaar voor een kleine groep Amerikaanse adverteerders. Adverteerders buiten de VS moeten nog even wachten.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Nederlandse Social Media Academie
Is dit nog nieuws? Oktober 2012 werd het adverteren op geslacht al aangekondigd en het adverteren op interesses werd al in september 2012 geïntroduceerd? Zie http://www.socialmediaacademie.nl/adverteren-op-geslacht-met-twitter-promoted-products/.