Twitter wil gebruiker helpen bij ordenen timeline

Twitter moet de ervaring die gebruikers hebben bij het consumeren van de informatie nog verbeteren. Er wordt dan ook druk gewerkt aan een oplossing om de stroom met berichten voor een gebruiker te ordenen en relevant te maken.
Door Thijs Sprangers*
Dat is de boodschap van Jason Goldman die op het Franse LeWeb’10 zijn woordje deed.
Meer dan 100 miljoen tweets per dag is een mooie mijlpaal, maar het is tijd om de gebruiker te helpen relevante tweets snel te kunnen vinden. De oplossing moet de gebruiker hierin laten weten wie iets, voor de gebruiker, interessants heeft te vertellen. “Dat wil je als gebruiker, snel weten wie iets relevants kan vertellen over een voor jou interessant onderwerp als wijn, Warcraft of bijvoorbeeld voetbal”, aldus Goldman.
Goldman liet weten dat op dit moment innovatie bij Twitter vooral zal plaatsvinden in de vorm van een antwoord op de vraag hoe betere content te vinden met meer relevantie. Tot voor kort ging de meerderheid van de middelen nog naar beheersing en schaalproblemen om de uitdagingen die komen kijken bij groei onder controle te houden.
De VP van Product bij Twitter, Goldman, heeft zich onder meer bezig gehouden met de ontwikkeling en lancering van het nieuwe Twitter. De rechterbalk op Twitter kan gebruikt worden voor rich media, het is met de nieuwe gebruikersinterface mogelijk om in deze rechterbalk embedded foto’s, muziek en video’s te bekijken of beluisteren.
Volgens Goldman was het belangrijkste aandachtspunt bij de ontwikkeling van de nieuwe gebruikersinterface om niet te veel opties te introduceren. “Als designers het niet meer weten, introduceren ze twee opties. Maar daarmee verplaats je het probleem alleen maar naar de gebruiker”, aldus Goldman die tussen neus en lippen door nog even laat weten Twitter te verlaten nu hij dit laatste klusje heeft geklaard.
*Thijs Sprangers bezoekt het Franse LeWeb’10 om verslag te doen voor zijn eigen blog en voor Emerce.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond