Deel dit artikel
-

Unilever in gesprek met Zynga voor advertenties

Het Brits-Nederlandse Unilever is in onderhandeling met online gamebedrijf Zynga om Lipton thee te promoten. Onlangs werd ook een deal gesloten met Electronic Arts voor het adverteren in een Facebookgame.

Dat vertelt Amanda Richards Unilever aan Reuters. Voor Unilever, ’s werelds grootste adverteerder na Procter & Gamble, is sociale gaming een belangrijk onderdeel geworden van het digitale advertentie-budget omdat de interactie tussen gamers en het spel intens is. Advertenties krijgen volgens Richards ook volop aandacht omdat gamers, als ze eenmaal aan het spelen zijn, voor weinig andere dingen aandacht hebben.

Spelers van The Sims Social, een game met 16,4 miljoen gebruikers per maand, kunnen punten winnen als zij Dove-zeep of Magnium-ijsjes virtueel gebruiken. De campagne, die al in januari begon met de promotie van Dove Hair Spa, is een enorm succes geworden: een miljoen spelers gaven gehoor aan het verzoek om virtuele Unileverproducten te gebruiken. Dit voorjaar krijgen de nieuwe Magnum Mini Ice Cream en de Yosicle en Cornetto ijsjes een aparte plaats om spelers ‘koel te houden’.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond