Deel dit artikel
-

Unilever houdt ‘schoonheidswedstrijd’ onder online marketeers

Unilever is op zoek naar innovatieve digitale marketingbedrijven die hun diensten online willen uitrollen én 100.000 dollar investering willen aannemen. In ruil daarvoor moeten de bedrijven Unilevers digitale DNA helpen versterken door praktijkervaring te geven.

Belangstellende bedrijven kunnen zich tot 17 januari aanmelden om deel te nemen aan Go Global. Het Nederlands-Britse conglomeraat zoekt specifiek naar innovatieve bedrijven op het gebied van content, mobiel en ‘connected devices’.

Unilever gebruikt het bereik van zeven van zijn internationale merken om de deelnemers te helpen internationaliseren. Het gaat om de merken: Unilever, CLEAR, Surf, Magnum, Flora/Becel Pro.Activ, Hellmann’s en Vaseline. De reclameuitingen van deze merken bereiken dagelijks goed twee miljard wereldburgers, klinkt het in de oproep.

Het acceleratorprogramma, want daar heeft het sterke trekken van, is bedoeld om het concern in contact te brengen met nieuwe systemen en technieken. Olivier Garel va Unilever Ventures: “We zien veel aansprekende digitale marketingbedrijven die, met de juiste bronnen, het potentieel hebben om wereldspeler te worden. Go Global helpt ons de beste bedrijven in hun soort te vinden, nauw met hen samen te werken en hun bedrijf naar het volgende plan te brengen.”

Na een eerste selectie nodigt Unilever de ‘genomineerden’ uit om tijdens het Mobile World Congress in Barcelone te komen pitchen. De bedrijven die de opdracht en investering winnen, worden daar 1 maart over geïnformeerd. De eerste resultaten de daaruit resulterende samenwerking worden al in het tweede kwartaal verwacht.

Het is niet bekendgemaakt hoeveel plekken er beschikbaar zijn in het acceleratorprogramma. Unilever lijkt zichzelf niet te veel te willen inperken.

Foto: Marionenkevin (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond