Deel dit artikel
-

Uw-rollator.nl opent eerste Experience Store in Den Bosch

Ook aan rollators wordt online verdiend. Webwinkel Uw-rollator.nl, die zich graag profileert als ‘dé grootste rollator-specialist van Nederland’, heeft in Den Bosch een eerste Experience Store geopend, waar klanten de mogelijkheid hebben om meer dan 20 verschillende binnen en buiten rollators uit te proberen.

Ook worden klanten in de winkel persoonlijk geholpen en geadviseerd door specialisten om de ‘best passende keuze te maken’.

Uw-rollator.nl claimt marktleider te zijn geworden door zijn brede assortiment en zijn onderhoud- en reparatieservice aan huis. Directeur Rob de Bonth had eerst een e-commerce adviespraktijk, maar de rollatorhandel zorgde al snel voor voldoende omzet om zich daar volledig op te kunnen richten.

Sinds 2013 valt de rollator niet meer onder het basispakket van de zorgverzekeraars. Vanaf dat moment is de rollator vrije handel geworden. Tegen Emerce zegt De Bonth: “Wij waren zeker niet de eerste online verkoper, er zijn in het begin nogal wat cowboys geweest die rollators voor een tientje winst doorverkochten.”

De nieuwe Experience Store is gevestigd in de Oude Gruyter Fabriek te ’s-Hertogenbosch. De winkel levert er alle merken en modellen als Topro, Handicare, WheelzAhead, Trust care, Thuasne en Rehasense. Naast nieuwe modellen worden er ook tweedehandse en retour modellen aangeboden.

Als de ervaringen met de pilot store bevallen, worden er meer winkels geopend. De Bonth verwijst naar Fietswinkel.nl. “De fiets is een moeilijk product om online te verkopen, dat is de rollator ook. De combinatie met fysieke winkels is een logische stap.”

Deel dit bericht

3 Reacties

E. Wiggers-van Schoot

worden er ook driewielers en scootmobielen getoond?

Erik - Uw-rollator.nl

Geachte E. Wiggers-van Schoot,

De focus in de Experience Store ligt echt op rollator dus daar staan geen scootmobielen. Driewiel rollators hebben wij wel voor u.

Met vriendelijke groeten,

Erik

Inge

In augustus 2017 kocht ik hier een rollator met 5 jaar garantie en 1 jaar onderhoud. Tot onderhoud is het nooit gekomen. Toen ik het maar eens ging aanvragen, april van dit jaar, kon de klantenservice mijn aankoop niet terugvinden. Ik moest aantonen, dat ik de rollator werkelijk daar gekocht had aan de hand van een factuurnummer, hoewel uit de mail die ik stuurde, bleek dat ik hem geleverd had gekregen.
Het factuurnummer kon ik zo gauw niet vinden, ik zat midden in een verhuizing.
Begin augustus vroeg ik nogmaals een onderhoudsbeurt aan, ik had het factuurnummer gevonden. Een paar dagen later, er was nog niet gereageerd op mijn verzoek, ging er iets kapot aan het in- en uitklapmechanisme. De rollator is niet meer te gebruiken, want instabiel.
Vanwege de garantie en vanwege de op de website aangegeven service aan huis, verwachtte ik dat dit snel opgelost zou worden.
Helaas, een maand later is nog altijd niet duidelijk of Uwrollator.nl van plan is mijn rollator te laten repareren. Evenmin heb ik een vervangende gekregen om zolang te gebruiken. Op email wordt soms wel, soms niet gereageerd. Als je belt, wordt er gezegd dat je die dag nog te horen krijgt hoe het er voor staat, vervolgens hoor je niks meer.
Ik heb via Marktplaats een tweedehands rollator gekocht omdat ik op vakantie ging en graag de deur uit wilde kunnen gaan.
Vanmiddag ga ik langs een hulpmiddelenwinkel om te kijken of zij mij kunnen helpen. Ik hoop dat dit lukt en zal dan proberen de kosten hiervoor van Uwrollator terug te krijgen. Want garantie. Maar ik vrees ….
Ik vind het verbijsterend hoe dit bedrijf omgaat met kwetsbare klanten. Het is dat ik wat spaargeld heb, maar je zal maar enkel AOW hebben of niet zo goed thuis zijn op internet.
Ik kan alleen maar hopen, dat mijn ervaring op zichzelf staat, dat ik de enige ben die niet geholpen wordt, dat ik gewoon pech heb.
Maar mijn indruk is dat Uwrollator vooral in verkoop geïnteresseerd is. Verbijsterend, ik herhaal het nog maar eens.
NB Er zou een onderdeel besteld zijn om mijn rollator te kunnen repareren. Aan de telefoon werd drie weken geleden gezegd, dat dit enkele dagen in beslag nam. Dat zijn dus enkele weken geworden. Ik duim nu, dat het geen maanden worden.
Dat onderdeel wordt mij toegestuurd, zodra Uwrollator het in huis heeft en dan moet ik zelf naar een fietsenmaker. En wie betaalt dat? Drie keer raden.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond