Vaker levensmiddelen en cosmetica via internet verkocht

Steeds vaker doen Nederlanders hun boodschappen online. In 2017 kocht meer dan een kwart levensmiddelen of cosmetica via internet, een jaar eerder was dat nog 19 procent. Kleding en sportartikelen worden echter nog altijd het vaakst online gekocht, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS-onderzoek ICT-gebruik van huishoudens en personen 2017, dat vandaag is gepubliceerd.
Van de Nederlanders van 12 jaar of ouder gaf 76 procent aan in 2017 wel eens iets online te hebben gekocht. Een jaar eerder was dat nog 73 procent. Kocht in 2016 nog 19 procent levensmiddelen of cosmetica via internet, dit jaar is dat volgens CBS 26 procent.
Ook bijna alle andere onderzochte goederen en diensten werden meer via het internet gekocht. Het populairst blijven kleding (52 procent), reizen en accommodaties (48 procent), en kaartjes voor evenementen (45 procent).
Het aankoopbedrag steeg licht. Dat bedrag ligt het vaakst tussen 100 en 500 euro; 25 procent van de Nederlanders deed dit jaar aankopen in die prijsklasse. In 2016 was dat met 23 procent iets minder. 5 procent zegt voor 1 000 euro of meer online aan aankopen gedaan te hebben.
Ook de frequentie van aankopen steeg dit jaar iets. 23 procent van de Nederlanders kocht in de drie maanden voorafgaand aan het onderzoek drie tot en met vijf keer iets via internet. Dat was in 2016 nog 20 procent.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
jos miermans - efoodconsult
online voeding stijgt – fijn – vooral alsd het op een voedselveilige manier gebeurt , met respect voor de koudeketen. laat maar groeien zouden we durven zeggen.