Deel dit artikel
-

Van Gils opent QR-etalage in Amsterdam

Het Nederlands mannenmodemerk Van Gils opent vrijdag een verkoopetalage in de Kalverstraat te Amsterdam. Met een QR-code kunnen passanten kleding kopen.

De etalage van een voormalig winkelpand wordt helemaal volgehangen met QR-codes die direct linken naar de aanbieding online. Door middel van de gratis MyOrder app kan de QR-code worden gescand om zo Van Gils items online aan te schaffen.

MyOrder is een gratis applicatie voor de mobiele telefoon die het mogelijk maakt snel en eenvoudig per telefoon te betalen. De werking is simpel: de gebruiker hoeft zich enkel via de app te registreren. Via MyOrder kunnen klanten vervolgens door het scannen van een QR-code Van Gils kleding kopen.

Van Gils is niet het eerste kledingmerk dat een QR-etalage in gebruik neemt. WE Fashion experimenteerde er al eerder mee.

De actie loopt van 7 december tot donderdag 13 december 2012 op de Kalverstraat 199.

Deel dit bericht

5 Reacties

Roman

Wellicht handig om erbij te vermelden dat dit in samenwerking is uitgevoerd met SALESwindow:
http://www.saleswindow.nl

M. Roelofs

QR codes – een oplossing voor een probleem wat niet bestaat. Tenzij je natuurlijk een doelgroep bereikt die al een QR reader heeft. Of alleen maar mobiel online is. En een domeinnaam niet kan lezen. En diezelfde doelgroep op de mobiel kan bestellen. Wat een quatsch.

Dennis Blok

Weer een nieuwe SALESwindow klant met MyOrder van Rabobank! Het is de logische evolutie van het vroegere ‘etalages kijken’, gericht op consumenten die kunnen bestellen en betalen met hun smartphone.

Paul

Wanneer ik in een winkelstraat ben, ben ik daar om direct kleding te kopen. Niet om online te bestellen. Maar dat is mijn mening. Zijn er al succesverhalen van dergelijk concepten? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Zelf sta ik nogal sceptisch tegenover een concept waarbij je eerst de deur uit moet om dan alsnog online iets te gaan kopen en dan weer naar huis om te wachten tot het wordt thuisbezorgd. Er zal daarom ongetwijfeld worden ingespeeld op impulsieve aankopen van toevallig langslopend publiek. Of een merk als Van Gils daar ook bij past valt nog te bezien. Ik ben daarom erg benieuwd naar de resultaten. Hopelijk houdt Emerce ons op de hoogte.

Roman

@Paul
De producten die het meest geschikt zijn voor QR Code shoppen zijn inderdaad impulsproducten or producten die je sowieso al nodig hebt (zoals boodschappen). De resultaten daarvan zijn goed ($ 30k per week voor Tesco), maar Zuid Korea is natuurlijk lastig vergelijken met Nederland.

Wat betreft VanGils kunnen we kijken naar inspiratie-producten. Jetshop heeft in Zweden een uitgebreide test gehouden, waaruit blijkt dat producten tot € 150 met een zekere impulswaarde, uniciteit en lage vergelijkingsnoodzaak hoog scoren. Het best liepen parfums, kleding, schoenen, geheugenkaartjes en printpapier (zwaar om te sjouwen). De conversie scan > buy lag rond de 5% (als je de moeite neemt om te scannen, neem je ook de moeite om te kopen).

Voor VanGils zal het afhangen van de conversieoptimalisatie ([ scan > click > buy ] vs [ scan > click > click > install > click > buy ]) en bekendheid met het merk.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond