Deel dit artikel
-

V&D blijft onverminderd investeren in omnichannel

Vroom & Dreesmann, dat gisteren een reorganisatie aankondigde, blijft investeren in het online kanaal. Dat benadrukt de in januari benoemde CEO Jacob de Jonge.

Het bedrijf wil verder professionaliseren om als omnichannel retailorganisatie door te groeien. ‘We blijven dan ook investeren in onze warenhuizen en online kanaal. De focus voor de toekomst ligt op het optimaliseren van de service waardoor we de klant een betere winkelervaring en een nog aantrekkelijker merkenaanbod kunnen bieden. Dit geldt voor zowel de on- als offline wereld van V&D.’

V&D besloot twee jaar terug al versneld te investeren in een verdere groei van de onlineactiviteiten. De recordverkopen van het Prijzencircus op vd.nl was mede aanleiding voor deze beslissing. Vd.nl noteerde toen de hoogste omzet van non-foodartikelen van alle V&D’s. Ook het aantal bezoekers schoot omhoog met een stijging van twintig procent ten opzichte van eerdere bezoekersrecords. V&D heeft 62 vestigingen en een webshop met 2,2 miljoen bezoekers per week.

V&D maakte gisteren bekend het distributiecentrum in Aduard in juli 2014 te sluiten, waarbij  109 medewerkers op straat komen te staan. De activiteiten worden overgeheveld naar het nieuwe en moderne distributiecentrum in Nieuwegein. Daarnaast zullen op het Service Center van V&D in Amsterdam de komende anderhalf jaar ongeveer 60 van de 475 arbeidsplaatsen komen te vervallen.

De weg naar herstel van V&D wordt volgens het concern zelf bemoeilijkt door de aanhoudende recessie en een blijvend laag consumentenvertrouwen in Nederland, waar andere bedrijven in de non-foodsector ook mee te maken hebben. Het verlies in 2012 bedroeg negentien miljoen euro. Het grootste deel van het verlies is volgens V&D veroorzaakt door een inefficiënt ingericht inkoopproces, hoge kosten in logistieke activiteiten en het Service Center.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond