Deel dit artikel
-

Veel vertrouwen in datagedreven marketing

De waarde van datagedreven marketing wordt hoog ingeschat. Dat blijkt uit een onderzoek van Global DMA in samenwerking met Winterberry Group naar de rol, inzet en invloed van datagedreven marketing in 17 landen.

Meer dan 80 procent van het wereldwijde onderzoekspanel is van mening dat data een enorm belangrijke rol speelt bij het behalen van de doelstellingen. Bijna iedereen verwacht dat data de komende jaren substantieel meer zal bijdragen aan hun marketingactiviteiten.

Meer dan driekwart van de marketeers wereldwijd heeft er vertrouwen in dat datagedreven marketing ook in de toekomst zijn waarde laat zien. In opkomende landen (waaronder India, Brazilië en Zuid Afrika) is men daarvan nog iets meer overtuigd.

Wereldwijd geeft 63,2 procent van de marketeers aan dat de uitgaven aan datagedreven marketing het afgelopen jaar zijn gestegen. Ook voor het komende jaar blijven de uitgaven stijgen.

De vijf marketingkanalen die in het afgelopen jaar de meeste groei in het budget kenden, zijn allemaal digitale kanalen; website/e-commerce, sociale media, mobiel, zoekmarketing en online display advertising. Ook het komende jaar zullen deze kanalen weer de boventoon voeren qua stijging in de uitgaven.

Het rapport is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond