Deel dit artikel
-

Verlies LivingSocial: 558 miljoen dollar

Koopjessite LivingSocial blijkt 558 miljoen dollar verlies te hebben geleden op een omzet van 245 miljoen dollar in 2011. Het verlies was verstopt in de kwartaalcijfers van aandeelhouder Amazon.com.

Omdat Amazon een derde van de aandelen van het bedrijf in handen heeft, moest het deze investering in zijn jaarcijfers verantwoorden.

Uit alles blijkt dat LivingSocial enorme aanloopverliezen lijdt: de 558 miljoen dollar is veroorzaakt door 686 miljoen dollar aan operationele kosten en nog eens 117 miljoen aan overige uitgaven, waaronder overnames. Er zijn sinds de start in 2011 ongeveer 63 miljoen coupons verkocht.

Het bedrijf uit Washington D.C. heeft 60 miljoen leden in 25 landen en 4900 werknemers.

Gisteren werd bekend dat LivingSocial zijn activiteiten in Nederland gaat stopzetten of inkrimpen. Daarover zouden nog gesprekken gaande zijn.

Deel dit bericht

3 Reacties

Matthijs

Daar wordt dus over een tijdje de stekker uit getrokken.

Alexander

Groupon volgt vroeg of laat ook.
Het business model van de dagdealsites is gewoonweg niet goed, zeker niet voor de lange termijn.
Groupon bestaat nog omdat hun marketing richting investeerders/beleggers goed op orde is en er daardoor nog honderden miljoenen in kas is! Als dat op is dan is het feest voorbij.

Yo

Ik vind deze businessmodellen ook niet meer van deze tijd. Misschien voor sommige nieuwe restaurants/dienstverleners.
Maar als je maar ongeveer 18% overhoudt van de daadwerkelijke waarde, dan is het snel bekeken. 50% korting op de deal en daarvan weer 50% naar Groupon + btw.
Ik geloof wel in kortingsconcepten maar dan niet tegen deze onmogelijke kortingen. Het moet een win-win situatie zijn voor de retailer en de ‘tussenpersoon’ die de kortingen publiceert. Plus de niet ingeleverde coupons omzet blijft ook in de zakken van Groupon en gaat niet terug naar de retailer.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond