Deel dit artikel
-

Verliesgevend Spotify heeft miljoen betalende gebruikers

Het vooralsnog verliesgevende Spotify, heeft een nieuwe mijlpaal bereikt. De muziekdienst laat weten dat het momenteel een miljoen betalende gebruikers heeft.

Twee jaar geleden brak het bedrijf nog door de grens van een miljoen gebruikers, maar hier zaten ook de muziekliefhebbers bij die de dienst gebruiken met een gratis abonnement, waarbij de muziek wordt onderbroken door reclame.

Spotify kent een gratis abonnement en een betaald abonnement, waarbij bij de laatste de muziek zonder reclame te beluisteren is. De online muziekdienst kent in Europa meer dan 10 miljoen gebruikers die voor het advertentiemodel kiezen.

De muzieksite krijgt de nummers van de rechthebbenden en distribueert dit naar de consument. De gratis versie met advertenties en de betaalde advertentieloze versie moeten voor de inkomsten zorgen.

Het bedrijf wil al enige tijd voet aan de grond zetten in de Verenigde Staten, maar is naar verluid nog in gesprek met de grote platenmaatschappijen.

Onlangs werd bekend dat de dienst op het punt stond een investeringsronde af te sluiten van 100 miljoen dollar tegen een waardering van 1 miljard dollar.

Deel dit bericht

1 Reactie

Jeroen Bos

Met de integratie in het dit jaar te introduceren Google TV, gaat Spotify scoren. In de US is Pandora geïntegreerd en heeft via Google TV een hoge “luisterdichtheid” Laat maar komen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond