Deel dit artikel
-

Vernieuwend online concept rond Alex on the Box

Clipzender The Box heeft een aparte website Alexonthebox.nl in het leven geroepen die aansluit op de nieuwe programmering tussen 17.00 en 20.00 uur. De zender, eigendom van MTV, richt zich sinds 11 april op meiden tussen de zestien en vierentwintig jaar.

De website gaat door waar de televisiezender stopt, zo belooft The Box. Zo is met het onderdeel ‘Alex on Topics’ een multiculturele hangout gecreëerd voor meiden. Daar kan verder worden gepraat over nieuwe, dagelijks wisselende, topics van de tv-zender. De vorm mag rauw zijn, maar respect blijft het kernwoord, aldus The Box.

Satama Interactive – klanten zijn onder meer Audi, Vodafone, Reed Business Information, KPN, MTV Networks Benelux en BMW – is verantwoordelijk voor de nieuwe site (advies, vormgeving en realisatie). Op de website zijn onder meer exclusieve beelden te zien van de nieuwe serie Alex FM, die speciaal gemaakt is voor internet. Daarnaast kan via twee webcams live worden gegluurd naar het leven op radiostation Alex FM.

De herprofilering van The Box is onderdeel van de profielwijziging van de MTV zenders in Nederland. The Box was tot voor kort weinig meer dan jukebox televisie. Kijkers konden per SMS clips aanvragen die in de loop van de dag te zien waren. Met deze programmering haalde de zender marktaandeel van slechts een tot twee procent. Bovendien stonden de SMS inkomsten onder druk.

The Box krijgt ongeveer een jaar om de nieuwe formule uit te bouwen. Mocht het concept niet werken, dan keert de zender terug naar de vroegere formule van jukebox televisie.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond