Deel dit artikel
-

Vijf vragen over eDay Next Gen

Tegelijk met Emerce eDay op 10 oktober wordt, voor de derde keer alweer, voor toekomstige ‘changemakers’ eDay Next Gen gehouden. Niet in de Kromhouthal, maar een flink aantal kilometers verderop in Pakhuis West, een evenementenlocatie met in de basis een rauwe, industriële uitstraling. Vijf vragen over dit evenement.

Wat is E-Day Next Gen precies en voor wie is dit evenement bedoeld?

eDay Next Gen is een kennis en inspiratie-event voor toekomstige ‘changemakers’ in digital en tech. Het evenement focust op business minded tech profielen en tech savvy marketing profielen, zoals (aankomende) junior ontwikkelaars, UX designers, datawetenchappers en digital marketeers. Denk aan eindejaars studenten, net afgestudeerden (graduates) en young professionals (26 jaar of ouder).

In het voorjaar organiseerde Emerce een soortgelijk evenement Next in de Beurs van Berlage, maar gericht op jongeren met een paar jaar ervaring. Vanaf 30 jaar kom je bij Emerce in beeld bij de reguliere evenementen als mid career/senior. eDay Next Gen is bedoeld als een eerste kennismaking met digital & tech. De organisatie rekent op 500 tot 750 bezoekers.

Next Gen is geen banenmarkt?

Een banenmarkt is een term die niet echt bij eDay Next of de doelgroep past. Het is wel een evenement waar jonge mensen zich kunnen oriënteren op hun loopbaan, maar solliciteren kun er niet niet. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer digital marketing, e-commerce, growth hacking, data science & analytics, IoT, mobiel, VR/AR/MR, nieuwe media, design, blockchain en programmeren.

Wat is er te doen?

Next Gen is letterlijk en figuurlijk een side event van eDay en sommige sprekers pendelen dan ook tussen de twee eventlocaties, zoals Viveca Chan van WE, die de keynote zal verzorgen. Marijn Poeschmann beantwoord vragen over YouTube. Aanwezig zijn verder sprekers van Van Ons, 3 Hubs, Accenture, ABN en de Belastingdienst. Het programma wordt nog aangevuld, dus stay tuned.

Welke invloed of rol hebben de sponsors?

Sponsors investeren in het eDay Next Gen concept vanuit employer branding en recruitment doelstellingen. Ze komen graag in contact met de doelgroep, delen kennis en zijn fysiek aanwezig op de vloer. Sponsors zijn dit jaar Rijksoverheid, Accenture, ABN AMRO, RTL, Belastingdienst en Valtech. Enkele sponsors leveren ook sprekers, maar lang niet alle sprekers komen van sponsors.

Hoe meld ik mij als bezoeker?

Via een van de universiteits- en netwerk partners (die krijgen unieke eventbrite code), maar je kunt je ook via de website aanmelden.

Foto Peter Boer

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond