Deel dit artikel
-

Voice commerce staat nog in de kinderschoenen

Amazon heeft op Cyber Monday heel wat slimme luidsprekers van het type Echo Dot verkocht, zo meldde het bedrijf vorige week trots, maar over de meegeleverde diensten horen we weinig.

Echo Dot verkocht met name zo goed omdat het product scherp afgeprijsd was, tot wel 40 procent.

Met Echo Dot kun je met de stem muziek selecteren, allerlei informatie opvragen en, niet onbelangrijk, kopen bij Amazon. Voice commerce heet dat in het jargon, maar dat moet nog echt van de grond komen, zo geeft Guru Hariharan van Amazon toe tegenover Internet Retailer. “Het gebruik van de luidspreker beperkt zich tot muziek luisteren en het checken van het weer.’

De site citeert ook Julia Belanger van marketingbureau Isobar, die benadrukt dat Amazon doorgaans de tijd neemt om nieuwe innovaties te laten rijpen en niet aan gebruikers op te dringen. Daarbij doet zich het probleem voor dat het apparaat zelf geen artikelen onder de aandacht brengt.

Tom Caporaso van Clarus Commerce gelooft dat de Echo Dot vooral gebruikt zal worden voor het bestellen van alledaagse benodigdheden als toiletpapier, niet voor het kopen van bijvoorbeeld luxe elektronica.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond