Walibi Holland start Snapchat-campagne rond thrillride
Walibi Holland is, samen met de Nederlands-Poolse rapper Mr. Polska, een uitgebreide Snapchat-campagne gestart om zijn nieuwe achtbaan te promoten.
Het pretpark richt zich met zijn nieuwe ride, zoals Walibi het formuleert, voornamelijk op tieners en jong volwassenen. Alleen via een Snapchat-campagne worden daarom sneak peaks gedeeld. Na maximaal 24 uur verdwijnt een snap en is deze niet meer terug te zien.
De nieuwe thrillride wordt pas op 24 maart in gebruik genomen, tot die tijd wil het pretpark zijn bezoekers warm laten draaien met Walisnaps.
Het is mogelijk voor het eerst dat een Nederlands merk exclusief voor Snapchat heeft gekozen als promotiemedium. In juni van dit jaar hadden volgens Telecompaper bijna 2 miljoen Nederlanders de app op hun telefoon geïnstalleerd, bijna 900.000 meer dan een jaar eerder.
De app is voornamelijk populair onder tieners. Circa 71 procent in de groep twaalf tot negentien jaar heeft Snapchat geïnstalleerd. Bij de groep van twintig tot 29 jaar ligt dit op 28 procent.
Via Snapchat is ook de naam onthuld van de artiest die de soundtrack van de nieuwe achtbaan zal verzorgen, de Nederlands-Poolse rapper Mr Polska.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Robert
Ik be wel erg benieuwd hoe Walibi zorgt dat 1) ze gevolgd worden door een voldoende kritische massa jongeren zodat 2) deze berichtgeving ook een voldoende kritische massa bereikt om enige impact te sorteren. Want dat is namelijk de grote uitdaging van Snapchat voor elk merk dat er iets mee wil. Een account is zo geopend, en dan. Ben benieuwd!