Deel dit artikel
-

‘We willen 25 procent van de verhuismarkt’

Online en off line passende verhuistips geven in iedere fase van het verhuisproces. Dat is wat uitgeverij Media Mij wil doen met het net gelanceerde NieuwHuisPlan.com, samen met Funda.nl.

"Ieder jaar verhuizen er 300.000 huishoudens naar een nieuw koophuis. Met Funda NieuwHuisPlan.com willen we die groep bedienen met informatie, tips en adviezen die van toepassing zijn op hun specifieke situatie van dat moment, legt directeur Katja Claessens uit aan Emerce.

Afgelopen vrijdag lanceerde Claessens vanuit uitgeverij Media Mij de nieuwe site. Hierop kunnen verhuizende huishoudens zich registreren. In ruil voor hun persoonlijke gegevens krijgen ze een verhuismap van 300 pagina's.

Die map dient als bron van naslag voor bijvoorbeeld zaken rondom financiering, energie, aansluiting van televisie en telefonie. Het bedrijf vraagt een eenmalige vergoeding van 4,95 euro voor de verzending.

Inspelen op persoonlijke profielen

"We richten ons op het hele proces. Vanaf het moment dat je dénkt aan verhuizen tot en met de afronding van de inrichting van je huis. Sinds afgelopen vrijdag zien we een conversieratio van 43 procent", aldus Claessens. Van iedere 100 bezoekers van de site registreren zich er 43.

De site is voorlopig voor een belangrijk deel van zijn verkeersvoorziening afhankelijk van Funda.nl. De NVM-site is de exclusieve mediapartner voor NieuwHuisplan en verwijst bezoekers van Funda.nl via een prominente link door naar zijn nieuwe partner.

Op termijn gaat Funda.nl selecties van huizen doorplaatsen naar persoonlijke pagina's van gebruikers van NieuwHuisPlan.com. Die selectie vindt plaats op basis van criteria als huisprijs en beoogd woongebied.

Zodra gebruikers van de site zich naar een nieuwe fase in het verhuisproces begeven, krijgen ze nieuwe informatie gesuggereerd op de site en voor de map. Daarover worden ook via e-mail en sms geïnformeerd.

Exclusieve sponsors

Zowel de site als de map wordt samengesteld door redactieleden van Media Mij. Afzonderlijke 'hoofdstukken' van de uitgave worden gesponsord door. In ruil voor de exclusieve sponsoring krijgen de bedrijven leads aangeboden. "Dat zijn hoogwaardige leads voor hen", aldus Claessens.

NieuwHuisPlan.com heeft 14 sponsors. Onder hen bevinden zich Huis & Hypotheek, ABN Amro, Nuon, Energie Direct, NVM, Avis, Casema/@Home/Multikabel en Uw Keuken Speciaalzaak.

Inkomsten uit sponsoring is de belangrijkste financiële dobber van de site.

Volgende maand verschijnen de eerste video's op de site waarin experts, van de sponsors, tips geven over specifieke verhuisperikelen.

NieuwHuisPlan.com hoopt in het eerste jaar 50.000 geregistreerde gebruikers aan zich te vinden. Dat staat voor circa 17 procent marktaandeel. Claessens: "Op termijn streven we naar een marktaandeel van 25 procent."

Bron foto: Tizzle (CC)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond