Deel dit artikel
-

Webwinkel Sojeans opent Nederlands filiaal

De Franse webwinkel Sojeans is bezig met een aggressieve Europese uitrol en opent vandaag zijn filiaal in Nederland.

Met gratis verzending en retouren hoopt Sojeans snel een prominente positie op de Nederlandse online modemarkt te kunnen claimen. De Fransen begonnen in september 2011 het label Sojeans, lanceerden dat in januari 2012 in Duitsland, Engeland en Frankrijk en gingen deze maand ook in Nederland van start. Inmiddels zijn ondernemers Raphaël Madar en Sébastien Méjean actief in zes Europese landen.

De winkel heeft 75 merken en 1.200 modellen in de schappen liggen. In september moeten dat 120 merken zijn.

Raphaël Madar zegt tegen Emerce: “We zijn de eerste webwinkel die zich specialiseert in jeans. Dat zijn de nieuwe collecties, de items die je ook in de normale winkel vindt. We onderscheiden ons van fysieke en online winkels met de breedte van het assortiment en de dienstverlening. Alles is lokaal: de taal en de betaalwijze. IDEAL-betalingen bieden we in de komende weken.”

De klantenservice is bereikbaar via een nummer in Eindhoven, maar dat wordt doorgeschakeld naar Nederlandstalig personeel op het hoofdkantoor in Parijs.

De logistieke afhandeling is in handen van DHL. Alle transporten vinden plaats vanuit het warehouse in Parijs-Zuid. Een Nederlandse bestelling wordt twee dagen na bestelling afgeleverd.

“Nederland is voor alle jeansmerken een van de belangrijkste markten. Daarom zijn we hier zo snel live gegaan. Om Sojeans te promoten werken we samen met modeblogs, uitgevers en doen aan zoekmachinemarketing. Ons voordeel is dat er voor jeans geen top of mind-spelers zijn. We kunnen dus eenvoudig ons merk bouwen. Aan de andere kant: hoe vaak koop je per jaar een spijkerbroek?”

Per land wordt een aparte prijsstrategie gehanteerd. De online shop is doorgaans vijf procent goedkoper dan de gangbare retailprijs.

“Het ligt voor de hand dat we meer dan alleen jeans gaan verkopen, maar dat blijft altijd de kern van onze activiteiten. Denk bij uitbreidingen dan ook zaken als riemen en andere aan jeans verwante items.”

Sojeans rondde in juni 2011 een financieringsronde af waarbij het Italiaanse 360 Capital Partners twee miljoen euro investeerde. Dat is het investeringsbedrijf van de oprichters van Yoox, dat in 2007 naar de beurs ging.

Madar is van plan verder uit te breiden naar Scandinavië, maar hij weet niet of hij daar binnen drie of twaalf maanden over zal beslissen.

Het bedrijf wil over vijf jaar een omzet van honderd miljoen euro realiseren.

Deel dit bericht

3 Reacties

Edwin

Sojeans kan wel grootse plannen hebben maar het gaat om tevreden klanten en het verlenen van service! En daar ontbreekt het dus aan. Wij wachten bijvoorbeeld al ruim 3 maanden op ons geld voor retourgezonden broeken! En we zijn niet de enigen! Charlotte van de klantenservice belooft veel maar doet niets(voorAlsnog). Dus mijn advies: koop je kleding ergens anders!

Peter

Allerlei beloften over service,ene Charlotte neemt nooit de telephone op en er wordt niet gereageerd op mails,ik wil een broek retourneren maar heb ook geen rertourslip ontvangen,ik ze nu melden bij RADAR,ik laat het er niet bij zitten tot het geregeld is!!

Tamara

Had ik dit maar eerder gelezen zeg!!! Ik heb ook geen retourslip ontvangen en Charlotte bestaat waarschijnlijk niet eens! Het telefoonnummer is zo nep als het maar zijn kan. DHL doet niets. Maar wellicht is het handiger mijn jeans op Marktplaats te zetten in de hoop er nog iets voor te krijgen. Wat voel ik me gen**id zeg!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond