Deel dit artikel
-

Werkplatform Roamler koopt dataverzamelaar Datlinq

Klussenplatform Roamler neemt Datlinq over, een Nederlands bedrijf gespecialiseerd in foodretail data. De bedrijven bundelen de krachten op het gebied van dataverzameling, het creëren van inzichten en crowd-based activaties in winkels.

Roamler is een werkplatform dat bijna 10 jaar geleden door Nederlandse ondernemers werd opgericht. Grote klanten zijn onder meer Unilever, P&G en Red Bull. Vorig jaar ontving het bedrijf nog een investering van 20 miljoen euro om haar activiteiten verder uit te breiden. Met dat geld dat het platform nu de boer op.

Voor Datlinq betekent de overname een kans om haar dienstenaanbod verder te verrijken en activiteiten naar meer Europese landen uit te breiden.

Datlinq heeft in de loop van de jaren een van de grootste databases van zogeheten OOH-locaties in Europa opgebouwd, dankzij een combinatie van gegevens die afkomstig zijn van verschillende bronnen, waaronder check-ins en recensies van consumenten.

Het bedrijf gebruikt actuele CRM-gegevens en AI-gedreven targeting om merken in retail te ondersteunen.

Vaak is alleen het monitoren van het retailkanaal al een uitdaging voor fabrikanten. De controle over hoe de marketing van producten in winkels, horeca en uitgaansgelegenheden wordt uitgevoerd, komt daar dan nog bij.

Om de besluitvorming en uitvoering te ondersteunen, biedt Datlinq een breed portfolio met diverse inzichten en apps. Klanten zijn onder meer Unilever, Swinkels Family Brewers, Red Bull, Coca-Cola, Kraft-Heinz, Texels bier, FrieslandCampina, Duvel en Ad van Geloven.

Datlinq behoudt haar eigen identiteit en CEO Marco van den Ouden blijft aan het roer.

Ontwerp Coen Aukema

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond