Deel dit artikel
-

Werkspot helpt duizenden MKB’ers online

Advertentiesite Werkspot.nl helpt zijn klanten, veelal kleine ondernemers, hun eerste website in no time te bouwen. Van die optie maakten een kleine 2.000 bedrijven gebruik. “We willen hen helpen ondernemen”, aldus commercieel directeur Pascal Joore.

Particulieren vinden steeds sneller de weg naar Werkspot.nl om daar gespecialiseerde klusjesmannen te vinden voor bouw- of verbouwactiviteiten in en om het huis. De site vult twee gaten in de markt. Enerzijds bestond er nog geen ‘Marktplaats voor klusjesmannen’, anderzijds zijn die ondernemers amper online te vinden.

De Telefoongids onderkende die marktpositie en nam afgelopen zomer een belang van 50 procent in Werkspot.

In de afgelopen weken breidde de site uit met een aantal diensten. Een belangrijke is de optie voor ondernemers om zelf een website op te tuigen. Commercieel directeur Pascal Joore: "Tot we hiermee begonnen had 80 procent van onze leden helemaal geen eigen website". Zoekmachines en dus potentiële klanten konden die bedrijven dan ook niet vinden. "Ondertussen heeft ongeveer een kwart van onze 7.800 leden nu wel een website. Er komen er maandelijks nog enkele honderden bij".

Als standaard onderdeel van hun Werkspot-abonnement kunnen de leden een site bouwen en onderhouden, inclusief een eigen domeinnaam. Het ligt voor dat de hand dat daar op termijn ook diensten als zoekmachine- en e-mailmarketing aan worden verbonden. Joore wil zich echter niet over de plannen uitlaten. Algemeen: "Natuurlijk zal er nauwere integratie met De Telefoongids plaats vinden. Daarnaast werken we aan uitbreiding van de Voordeelpas voor onze leden".

Daarnaast liet Werkspot een systeem bouwen waarmee ondernemers offertes kunnen maken. "Nu gaat dat niet zelden op de spreekwoordelijke achterkant van een bierviltje. Om vakmannen te helpen bij het maken van een begroting hebben we met het Nederlands Bouwkosten Instituut een offerteprogramma ontwikkeld. Daarmee kan men in een paar stappen een offerte maken. Het werkt heel simpel. De vakman vult een aantal opties in, zoals aantal vierkante meters en het bedrag dat je per uur rekent. Het programma telt alles bij elkaar op en komt meteen met een realistische indicatie van het eindbedrag".

De advertentiesite genereerde vorig jaar, naar eigen zeggen, rond de 225 miljoen euro aan opdrachten voor leden. Opdrachten hebben een gemiddelde waarde van 2.500 euro.

Foto: bbleeker (cc)

Deel dit bericht

10 Reacties

M Roelofs

<draagt consumenten pet> Het komt niet regematig voor dat ik spontaan de neiging voel om bloemen uit te delen, maar werkspot is werkelijk briljant. Meerdere opdrachten uitgezet, lage kosten, nette mensen en de site werkt perfect.

Niekster

Geweldige site! Vraag en aanbod komen op zeer eenvoudige en heldere wijze bij elkaar. Kwaliteitsvakmannen die met Werkspot hun eventuele 'gaten in de agenda' gemakkelijk op kunnen vullen tegen voor de consument de beste prijs. Een klassieke win-win situatie.. Keep up the good work!

Eri_XS

Helaas proberen zij wel via misleidende telefoontjes zoveel mogelijk klussers lid te maken. "Wij hebben voor maanden werk, in uw branche ?n in uw regio. U krijgt de informatie over de opdrachtgever zodra u lid bent geworden." Maar zoeken naar zo'n soort klus in de regio levert 0 resultaat op. Dus leden "zien" deze klus niet maar als je lid wordt bestaat de klus in ??n keer wel? Beetje vreemd…

Bart

Met alle respect, maar dat het zo gelieerd is aan De Telefoongids zegt toch al genoeg? Dan hoef je geen zuiver businessmodel te verwachten..

paul

Slechte zaak zo'n werkspot. "Vakmannen" die onder elkaars prijzen moeten duiken? En ook nog moeten betalen voor deelname? Er is toch een tekort aan vakmensen in nederland!Of worden vakmensen op deze manier juist ingeruild voor beunhazerij?Werkspot zou juist met de opdrachtgever moeten afrekenen voor beste bemiddeling!Geld opstrijken van bedrijven lijkt mij een verlies/verlies situatie voor opdachtgever en uitvoerder.Ook is de betrouwbaarheid van de opdrachten niet kontroleerbaar.

jack

Werkspot is niet wat ze zeggen te zijn . Kunnen de groei niet aan. De site is vaak onbereikbaar , en door het groete aanbod van klussers worden de prijzen te laag. En de kwaliteit van het uitgevoerde werk is vaak waardeloos.

Thaiboxing

Wie helpt er werkspot?Werkspot helpt zichzelf door het abbonement gigantisch te verhogen.(Nieuwe directeur)De biedingen die er gedaan worden klopt ook niets van.Casius overigens is ook zo iets beloven gouden bergen kosten gouden bergen en leveren uiteindelijk niets tot weinig op. Leden van deze site,s succes.Ik heb er zeer slechte ervaring mee.

Jde Boer

Yep, met de Telefoongids erbij is het geld binnenhalen ipv waarde toevoegen, jammer van wat in de basis een goed idee is. Het feit dat ze al bijna een jaar op het zelfde nivo zitten en afval van vakmannen zo'n beetje gelijk is aan de aanwinst van nieuwe zegt wel genoeg.. Ik denk dat vakmensen ondernemend genoeg zijn om te beseffen dat dit een gouden kooi is ipv een toegevoegde waarde.

mario

denken mensen nu echt dat een goede vakman gaat betalen om op opdrachten te mogen bieden?De echte vakmannen krijgen hun werk gewoon via mond op mond reclame!De rest van de beunhazen, zwartwerkers en prutsers noemen zich vervolgens vakman op werkspot.De klant is vanzelf de dupe van slecht en goedkoop werk….google maar eens op ervaring met werkspot…

Peter

Ik als vakman heb er ook slechte ervaringen mee, mijn advies niet aan beginnen!!!!!!!!!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond