Deel dit artikel
-

‘Wildgroei influencermarketing doet afbreuk aan kwaliteit’

Open marktplaatsen voor influencermarketing werken niet, het doet afbreuk aan de kwaliteit. Dat menen Myrthe Stapper en Dorit Roest, die daarom hun selectief werkende The Influencer Movement nu officieel lanceren.

Eigenlijk draaien ze al een paar maanden op proef, noem het een publieke beta, maar eind vorige week lanceerden ze hun nieuwe initiatief formeel.

Myrthe Stapper tegenover Emerce: “We zijn selecteren streng aan de deur wie we toelaten tot ons netwerk. Dat is niet richting de influencers, ons netwerk omvat al zo’n 650 man, maar richting de merken, adverteerders en bureaus.”

Vraag en aanbod vinden elkaar primair niet op de financiële vergoeding, maar op de vraag of de reclameboodschap bij het social kanaal en de persoon er achter. Het beoogde resultaat van die benadering is dat er geen irrelevante, duurbetaalde reclames op Facebook, Instagram en Snapchat verschijnen.

Stapper: “Bedrijven plaatsen hun wensen voor samenwerking met relevante influencers op onze marktplaats. Influencers pitchen hier vervolgens op door hun motivatie toe te lichten. The Influencer Network zorgt ervoor dat zij zich vanuit een intrinsieke motivatie verbinden aan merken en producten. Influencers kiezen zelf of het verhaal van de bedrijven bij ze past. Samen stemmen ze af wat de tegenprestatie is. Dit kan variëren van een pakket met mooie producten tot een reis naar een ver oord of een financiële vergoeding.”

De eerste bedrijven die in dit proces meedraaiden zijn onder meer NS International, ABN AMRO en ANWB. TIM zoekt ook samenwerkingen met PR-bureaus.

Deel dit bericht

4 Reacties

dennis

Er is inmiddels zelfs al een wildgroei aan influencer platformen die de wildgroei tegen willen gaan…

Marlies

Precies wat Dennis zegt..

John

“Bedrijven plaatsen hun wensen voor samenwerking met relevante influencers op onze marktplaats. Influencers pitchen hier vervolgens op door hun motivatie toe te lichten.

Ik zie niet in wat de toegevoegde waarde van het The Influencer Network is behalve het aanbieden van een platform? En hoe voorkomen zij afbreuk aan kwaliteit?

Alleen toegankelijk voor marketeers? Dus als klant moet ik eerst een marketeer inhuren om via The Influencer Network een aanbieding te plaatsen, influencer zelf hebben vaak ook bureau’s die een en ander voor hun afhandelen. Vreemd dat het over meer schijven gaat lopen in een tijd dat de “middle man” overal wordt uitgeschakeld?

Albert

Ik kan de opmerkingen van John en Dennis wel delen… Wat is de daadwerkelijke meerwaarde eigenlijk van dit soort bedrijven? Dan heb ik het nog niet eens over de kwaliteit van de website. Investeer a.u.b. in een goede website, voordat je een service aanbiedt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond