Deel dit artikel
-

WPP: winstgroei, maar kritischer klanten

’s Werelds grootste communicatie- en reclamenetwerk WPP noteert iets minder omzet dan verwacht. Topman Martin Sorrell zegt dat grote adverteerders veeleisender worden over de inzet van hun mediabudgetten.

Vanochtend publiceerde het Engelse bureaunetwerk de financiële cijfers over het tweede kwartaal van dit jaar. In de toelichting daarop zegt Sorrell, dat klanten meer waar voor hun geld beginnen te vragen: effectievere en efficiëntere campagnes.

Zowel de halfjaaromzet als de winst steeg, tot respectievelijk 5 miljard pond (+3,6 procent) en 358 miljoen pond (+7 procent).

West-Europa en Noord-Amerika zijn de gebieden waar bedrijven hun mediabestedingen temperen. De Amerikaanse omzet daalde met 0,6 procent, de Europese nam toe met 0,8 procent. Dat is goed onder het concergemiddelde, waarvan men verwachtte dat dat vier procent zou zijn.

Het bedrijfsonderdeel dat verantwoordelijk is voor digitale en interactieve communicatie groeide met 2,2 procent.

In juni van dit jaar nam WPP het digitale communicatiebureau AKQA over.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond