Wunderloop tekent WebAds

WebAds gaat de technologie van Wunderloop inzetten om advertenties te vertonen op basis van surfgedrag en profielgegevens van websurfers. De komende weken verschijnen de namen van nog zeker een half dozijn andereWunderloop-klanten.
"De bureaus vragen naar dit soort technologie", zegt Bas Seelen van Wunderloop. "Er is al lang vraag naar de mogelijkheid om gerichter te adverteren. Met onze technologie gaat de gemiddeldeCPM-prijs omhoog en groeit de voorraad beschikbare advertentieruimte." Klanten van het bedrijf betalen een licentievergoeding, eventueel aangevuld met een verrekening van het aantal adviezen dat het systeem geeft om gerichter advertenties te vertonen.
WebAds installeerde de nieuwe analyse- en adviestechnologie recentelijke op zijn servers. Het bedrijf heeft, via zijn klanten, een maandelijks bereik van 5 miljoen Nederlandse surfers. DirecteurTjeerd Kooij was gisteren niet bereikbaar voor commentaar.
Bestuursvoorzitter Michael Kleindl legde onlangs aan Emerce uit hoe zijn systeem werkt: "In wezen geeft het een advies aan het advertentiesysteem van eenmedia-exploitant. Het ene moment kan een vader in een huishouden zoeken en surfen naar auto- en reisinformatie. We volgen dat gedrag en bouwen in de loop van enkele weken een profiel op aan de hand van tags . Aan de hand van die informatie kan de exploitant gericht advertenties uitserveren." Het systeem herkent snel wanneer een ander lid van een huishouden achter de computer schuift, en handelt daarnaar.
Bas Seelen richtte in 1998 het advertentienetwerk NetPlus op. NetPlus werd in 2001 overgenomen door het Duitse AdLink, wat in Nederland een concurrent is van WebAds. Volgens Seelen maken volgende week twee andere klanten een samenwerking bekend, snel gevolgd door nog vier anderen. Onder hen zijn uitgevers en twee portalen.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond