Deel dit artikel
-

Yahoo gaat strategische samenwerking aan met WPP

Yahoo laat weten een strategisch partnership te hebben gesloten met WPP. Hiermee lijkt het bedrijf een volgende stap te zetten om privébelegger Icahn buiten de deur te houden.

De Amerikaanse privébelegger Carl Icahn kocht eerder 4 procent van Yahoo om te pogen invloed te winnen in het bestuur van het internetbedrijf.

Na een eerder afwijzend antwoord van Yahoo op de aanval van Icahn op Yahoo om alsnog een Microsoft-overname te bewerkstelligen tijdens de aandeelhoudersvergadering van 3 juli, wil Yahoo met deze strategische zet de deur nog verder sluiten voor Icahn.

De samenwerking geeft klanten die zijn aangesloten bij WPP meer mogelijkheden om online advertentieruimte in te kopen. Yahoo hoopt de omzet te verhogen met deze samenwerking.

"Meer en meer zien we de behoefte bij mediabureau’s en media- en technologiebedrijven om samen te werken en tot nieuwe hoogten te stijgen", aldus Marc Read, WPP’s strategisch directeur en CEO van WPP Digital.

Daarnaast werkt WPP ook samen met Yahoo aan een WPP marktplaats waar uitgevers en adverteerders meer inzicht krijgen op de markt van online advertenties en waar de twee groepen bij elkaar worden gebracht. De data hiervoor wordt gehaald uit Yahoo’s eigen affiliatenetwerk.

"We zijn erg content om de samenwerking aan te gaan met een krachtige speler als WPP en daarmee hun manier van werken nog meer te verbeteren met onze vooruitstrevende oplossingen", aldus Hillary Schneider, vice president van Global Partner Solutions bij Yahoo. "We zijn erg gedreven om met de juiste technologie, inzichten en media-expertise het publiek op het internet te bereiken dat ertoe doet."

Deel dit bericht

1 Reactie

elisabeth

Microsoft en Yahoo gaan vanaf vandaag echter weer praten deze keer over een gedeelde acquisitie of een joint venture met Yahoo waarbij de nadruk zal liggen search advertising. Reactie van Ichan moet nog komen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond