Deel dit artikel
-

Zakelijk gebruik WhatsApp neemt toe

Vier op de tien Nederlanders gebruikt WhatsApp zakelijk. Zakelijk gebruik is vooral populair onder 18-34 jarigen. Dertien procent is negatief over deze ontwikkeling. Het zou de balans tussen werk en privé kunnen verstoren en het komt niet professioneel genoeg over. Dit blijkt uit marktonderzoek van onderzoeksbureau Multiscope onder 1.372 Nederlandse consumenten.

WhatsApp is in Nederland nog steeds erg populair. Negen op de tien smartphonebezitters hebben de app geïnstalleerd. Deze meest gebruikte messenger app staat zelfs bij acht op de tien Nederlanders in het favoriete dock of op het eerste scherm.

Gemiddeld ontvangen we 65 berichten per dag en versturen we er dertig. Vooral bij 18 tot 34-jarigen wordt de app intensief gebruikt. Zij versturen gemiddeld 60 berichten per dag en ontvangen er 150. Whatsappers zitten in gemiddeld 7 groepen. Jongeren tussen de 18 en 34 jaar zitten zelfs in gemiddeld tien groepen.

Het versturen van geluidsfragmenten is minder populair. Slechts 18 procent stuurt af en toe een geluidsfragment. De blauwe vinkjes, die dienen als leesbewijs, blijken ook niet erg geliefd. Sinds de functie bestaat heeft één op de acht gebruikers deze inmiddels uitgeschakeld.

Deel dit bericht

2 Reacties

Sander | Symbaloo

1 op de 8 zet de blauwe vinkjes uit, 87,5% heeft ze dus aan laten staan; vind ik reuze meevallen

René Meijer

Ben benieuwd wanneer WhatsApp echt ingezet gaat worden door marketeers. Commercieel gezien liggen er namelijk enorme kansen via dit communicatiemiddel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond