Deel dit artikel
-

Zakelijke horeca-app Tippr naar België

Zelf noemt Colin Westerwoudt zijn app Tippr ‘de Tinder voor horeca’. Ondernemers en leveranciers vinden er vooral een middel in om frisse wind naar de keuken en de zaak als geheel te brengen. Na Nederland is nu België aan de beurt.

Sinds een paar dagen is Tippr ook in België te downloaden door medewerkers van de witte en zwarte brigades en hun management. Restaurants, café’s en hotels vinden in de app een oplossing voor een dagelijks probleem: hoe blijf je je gasten verleiden en verrassen. “Je swipet bij ons door een onafhankelijk gepersonaliseerde feed heen en wij doen suggesties”, legt de ondernemer uit.

Het aanbod in die feed bestaat uit producten van leveranciers. Zij betalen een maandelijks abonnement om een selectie van hun assortiment te tonen. Hoe meer ze willen tonen, hoe hoger het abonnementsgeld. Of die producten worden getoond hangt af van de kwaliteit van de meta-informatie en van de vraag uit de markt. Hoe populairder een item hoe het vaker het wordt getoond. “We kunnen goed trends spotten. Gin, bijvoorbeeld, is populair. Nog steeds.”

Leveranciers betalen het abonnementsgeld uit het acquisitiebudget. Gemiddeld geeft zo’n partij duizend euro uit aan het winnen van een nieuwe klant. Een dienst als Tippr kan het leuren langs de deuren deels vervangen, zodat de leverancier zich meer kan richten op bijvoorbeeld relatiebeheer.

De lancering bij de zuiderburen houdt op dit moment niet veel meer in dan de livegang in de appstores. Tot de eerste lokale leveranciers behoren partijen als Rombouts Duni en softwarebedrijf Lightspeed.

Binnenkort volgen campagnes op socialmedia en Google en begin zomer volgen vakbeurzen. Begin dit jaar stond Tippr bijvoorbeeld ook op de Horecava.

Westerwoudt: “Alles wat we doen is datagedreven. Zeventig procent van de content op ons platform is samengesteld door onze eigen redactie. Hoe beter de meta-informatie hoe beter onze suggesties.” De generieke gebruiksgegevens blijken ook interessante marketinginformatie. Zo blijkt, nu de ondernemer in gesprek is met investeerders voor een financieringsronde. Behalve op het product slaan potentiële geldschieters namelijk ook op de potentie van de dataverzameling aan.

Tippr is achtduizend keer gedownload, bereikt wekelijks twintigduizend professionals en genereerde afgelopen anderhalf jaar 300.000 swipes.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond