Zalando houdt gaspedaal ingedrukt
Zalando is voorlopig niet van plan om zijn investeringen terug te schroeven om meer geld te verdienen. Het gaspedaal blijft vooralsnog ingedrukt, zegt directeur Kenneth Melchior van Zalando Noord-Europa tegenover RetailTrends.
De Duitse modeverkoper heeft volgens Melchior te maken met sterke concurrentie, in zowel Nederland als daarbuiten. ‘Je moet blijven innoveren en klanten meer blijven bieden’. Vandaar de gratis ophaalservice, die in heel Nederland is uitgerold.
Melchior zegt dat Zalando vijf procent van de Europese markt wil bemachtigen. Nu is het aandeel nog 1,3 procent. ‘We lijken heel groot in Europa, maar vanuit holistisch oogpunt zijn we nog maar klein.’
Zalando heeft ook plannen aangekondigd om Nederlandse winkels aan te sluiten op het platform. Zo ligt er tegenwoordig voorraad van WE Fashion in het magazijn.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Kim
Blijft een mooi bedrijf, koop er zelf nog altijd geregeld. alleen soms is 3 tot 5 werkdagen wachten op je bestelling toch wel wat lang (tegenwoordig :)).