Deel dit artikel
-

Hete zomer raakt omzetcijfers Zalando hard

Het doel van 20 à 25 procent groei ieder kwartaal haalt Zalando bij lange na niet. De lange hete zomer speelt de kledingwinkel parten. Wel zag de keten in het derde kwartaal van 2018 dat klanten gemiddeld vaker een order plaatsen tegen een lager aankoopbedrag.

Behalve tegenvallende omzetcijfers rapporteert Zalando vanochtend ook een nettoverlies van 39 miljoen euro. “De lager dan verwachte omzetgroei komt voornamelijk door de lange en ongewoon hete zomer gecombineerd met lagere klantvraag en een late overgang naar het herfst- en winterseizoen”, klinkt de toelichting. De verwachtingen voor het hele jaar 2018 blijven overeind.

Voor het eerst bediende Zalando in een kwartaal meer dan 25 miljoen klanten, omgerekend zes procent van de Europese populatie. Ze plaatsen 27,7 miljoen orders, een toename van 23 procent. In 2020 wil de winkel een omzetniveau bereiken van tien miljard euro.

In het derde kwartaal kwam de omzet uit op 1,2 miljard euro.

Tachtig procent van de bezoeken aan de kleding- en cosmeticawinkel vonden plaats via een telefoon of tablet:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond