Deel dit artikel
-

Zalando stelt site open voor adverteerders

Zalando wordt een concurrent voor uitgevers in de modebusiness. De winkel stelt de pagina’s van 97 procent van zijn bezoekerverkeer open voor adverteerders.

Tijdens een analistendag gisteren in Duitsland presenteerde de winkel zijn Advertising Services (PDF). De winkel zette in grote lijnen uiteen wat modemerken nog meer aan Zalando hebben naast schapruimte.

In Europa wordt een trend zichtbaar waarbij grote webwinkels hun pagina’s niet enkel inzetten om producten te verkopen, maar ook om reclame te maken voor aanverwante bedrijven. In fysieke winkels hangen merken vaak bordjes of andere aandachttrekkers om meer verkopen te realiseren. Net als bol.com wil nu ook Zalando deze techniek via al zijn mediakanalen aanbieden.

Adverteerders kunnen bij Zalando bannerruimte gaan inkopen:

Dit gebeurt waarschijnlijk via een veilingmodel. Onlangs kocht Zalando immers het RTB-bedrijf Metrigo. Dat levert technologie waarmee bedrijven real time, op basis van klantkenmerken, reclame kunnen inkopen en uitserveren.

Adverteerders kunnen ook commerciële ruimte kopen op Zalando’s social media, in het magazine en zelfs in de dozen waar kleding in wordt verscheept.

Foto: Glug Events (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond