Deel dit artikel
-

Zeker 135.000 klanten liepen vorig jaar weg bij T-Mobile Nederland

Zeker 135.000 klanten zijn vorig jaar vertrokken bij T-Mobile Nederland. Dat blijkt uit de financiële resultaten die het bedrijf vanochtend publiceerde.

De financiële resultaten van 2015 bleven achter bij de verwachtingen, onder invloed van sterke concurrentie en dalende marktprijzen. Het aantal vaste abonnementen (postpaid) nam in 2015 overigens wel toe met 40.000 tot 2,8 miljoen.

T-Mobile Nederland realiseerde in 2015 een brutowinst van 500 miljoen euro, twintig procent minder dan vorig jaar. De totale omzet ging 10 procent omlaag naar 1,3 miljard euro.

Het gebruik van het netwerk nam in 2015 toe: het dataverbruik steeg met 62 procent en het gemiddeld aantal gebruiksminuten per klant nam toe met 16 procent.

T-Mobile Nederland gaat de interne structuur reorganiseren. Zo krijgen de drie commerciële divisies B2C, B2B en BEN meer eigen resultaatverantwoordelijkheid en worden processen efficiënter ingericht met minder managementlagen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond