Deel dit artikel
-

Zoutjesmerk Chio zoekt merkbeleving online

Zoutjesmerk Chio heeft een branded online game, ChioGuessr, gelanceerd. Daarmee zet het bedrijf in op het versterken van de merkbeleving en merkentrouw. Online neemt naast televisie een steeds prominentere rol in binnen de communicatiemix van Chio.

Het doel van ChioGuessr is om te raden waar ter wereld je bent gedropt in Google Streetview. De speler krijgt een willekeurige plek te zien. Door goed om zich heen te kijken moet de speler raden waar ter wereld hij is. Hoe nauwkeuriger de speler de juiste locatie raadt, hoe meer punten er worden verdient. Deelnemers maken door zich te registreren kans op een aantal prijzen, zoals een rondreis door het westen van de VS voor twee personen. Het spel sluit aan bij de ‘uiteenlopende wereldse smaken zoutjes’ van Chio.

Digitaal bureau DAYLEE heeft ChioGuessr bedacht en samen met Blocklevel uit Hilversum en GeoGuessr uit Zweden er een volledige Chio branded online game van gemaakt en deze uitgebreid. Het verschil tussen GeoGuessr en ChioGuessr zit, naast de Chio branding, met name in de mogelijkheid tot het winnen van prijzen en het makkelijker uit kunnen dagen van je vrienden, onder meer via Facebook.

De game kan zowel in de browser als binnen Facebook gespeeld worden via een geïntegreerde Facebook App. Hierdoor kunnen mensen elkaar ook via Facebook uitdagen en elkaars score verslaan.

ChioGuessr kan tot 21 februari gespeeld worden en wordt met name online gepromoot via onder meer Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond