-

Logistieke keuzes steeds bepalender tijdens online winkelen

Met de meer dan veertigduizend webwinkels die ons land rijk is kan het moeilijk concurreren zijn. Zeker wanneer blijkt dat nog geen vijf procent van de consumenten trouw is aan een winkel en de helft bovendien nooit meer terugkeert na een eerste aankoop. Uw klant is wispelturig in de keuze maar geeft u daarmee wel de mogelijkheid te groeien door te onderscheiden. Wat bepaalt echter het succes?

In de strijd om de aandacht van de consument wordt, terecht, veel aandacht besteed aan prijs en product. Het zijn belangrijke factoren in de overweging een aankoop wel of niet te doen. Steeds belangrijker blijken het logistieke traject en bijbehorende informatievoorziening te worden. Van de vijf meest invloedrijke factoren in het online aankoopproces zijn er maar liefst drie gelinkt aan deze tak van sport. Zowel de verzendkosten, levertijd en de mogelijkheden voor het retourneren van producten worden als zeer belangrijk bestempeld. Vele malen belangrijker nog dan de regelmatig aangehaalde thema’s als beoordelingen van klanten/experts en productvideo’s.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!